Proklizavanje guma već je dugo predmet zabrinutosti u industriji guma, obično s motorima velike snage i primjenom velikog okretnog momenta, prvenstveno na poljoprivrednoj opremi i komercijalnim kamionima.
U većini slučajeva, te situacije proklizavanja guma/točkova izazvale su nešto više od kratkog zaprepaštenja i imale su minimalan utjecaj na performanse guma ili vozila. Općenito se javljaju nakon postavljanja nove gume, a uzrok se može tražiti u preagresivnom podmazivanju rubova i naplatka, lošim tehnikama montaže, oštećenju područja rubova ili problemima povezanim s točkovima.
Povremeno bi proklizavanje guma bilo značajno i dovelo bi do oštećenja gume ili vozila. No, u većini slučajeva guma bi se brzo smjestila na svoje mjesto i ne bi bilo dugoročnih problema s performansama.
Ali sada jedan proizvođač guma kaže da je proklizavanje točkova "glavni uzrok" neugodnosti u vožnji osobnih vozila i pritužbi kupaca guma na vibracije. Proizvođač guma je otkrio da je u gotovo svakom slučaju "pretjerana upotreba maziva na rubovima gume i naplatku" bila uzrok proklizavanja gume.
U većini slučajeva, otkrili su tehničari, korištena su maziva u obliku paste, ali su obilno nanesena na područje ruba i na područja ruba ruba točkova – puno previše paste na previše mjesta, zaključili su inženjeri.
Rješavanje problema
Dakle, šta prodavnica treba učiniti? Očigledan odgovor je da ne koristite toliko lubrikanta.
Ali evo 10 prijedloga i drugih mjera opreza za sprječavanje pritužbi na vibracije uzrokovane proklizavanjem točkova.
Po potrebi postavite gume. Obavezno slijedite posebne upute za montažu koje je dao proizvođač.
Pažljivo očistite rubove novih guma kako biste uklonili sve ostatke maziva vezane uz proizvodnju. Koristite odobreno sredstvo za čišćenje gume koje se obično koristi za popravak guma.
Također, očistite područje sjedišta ruba točkova. Na starijim točkovima provjerite jesu li prirubnica naplatka i dosjedne površine bez hrđe ili prljavštine. Operite područje sapunom i vodom i potpuno osušite.
Umjesto četke, upotrijebite manju spužvu za nanošenje lubrikanta za kuglice u obliku paste. Nanesite mazivo samo na rubnu potplatu i unutarnju sigurnosnu grbu. Držite obje prirubnice naplatka čistim i suhim; lubrikant na potplati perle bit će više nego dovoljan da perla pređe preko prirubnice.
Gume proizvedene u Evropi mogu imati strožiju toleranciju Imajte na umu da bi viši pritisak mogao biti neophodan kako bi rubovi niskoprofilnih guma nalijegali na ove točkove.
Pobrinite se da sve indikatorske oznake na bočnoj stijenci proizvođača guma budu usklađene s rupom ventila na točku.
Ako je potrebno više od 40 psi za nalijeganje rubova gume, demontirajte gumu, ponovno je podmažite i ponovno postavite.
Indeksirajte gumu prema točku pomoću oznake kredom ili bojicama na bočnoj stijenci iznad stabla ventila. To će vam omogućiti da potvrdite proklizavanje gume ako se kupac vrati s pritužbom na vibracije.
Pažljivo uravnotežite svaki sklop gume prema uputama proizvođača uređaja za balansiranje.
Ako se i dalje pojavi pritužba korisnika na vibracije, čak i bez vidljivog proklizavanja gume, uklonite sve tegove s točka i uravnotežite sklop. Ako se oznaka za spajanje pomaknula, ispušite gumu i ponovno postavite oznaku na stablo ventila.