Putnici imaju pravo na odštetu za let otkazan zbog bolesti avionskog osoblja, presudio je najviši sud u Velikoj Britaniji.
Desetine hiljada zahtjeva koji se podnose godišnje mogli bi biti obuhvaćeni ovom presudom, saopćio je Vrhovni sud.
Tužbu protiv British Airwaysa (BA) pokrenuo je par čiji je let otkazan jer je pilot bio bolestan i činjenica da zamjena nije bila dostupna.
BA je tvrdio da je to "vanredna okolnost" koja je bila izvan njihove kontrole i nije se mogla izbjeći - situacija u kojoj avioprijevoznici ne moraju platiti odštetu.
No, Vrhovni sud je rekao da bolest osoblja nije "izvanredna okolnost" i da se stoga duguje odšteta, iako se dotični pilot razbolio dok nije radio.
"Sve je to svojstveno aktivnostima i operacijama prijevoznika i ako, iz bilo kojeg razloga, nisu u mogućnosti doći na posao kao rezultat nečega što nije u redu tokom tih razdoblja odmora, bez obzira je li to njihova krivica ili ne, taj nedolazak je nije vanredna okolnost", navodi se u odluci Vrhovnog suda.
Pitanje kada ili ko se razbolio nije bitno, dodao je sud.
Par koji je tužio BA, Kenneth i Linda Lipton, stigli su s dva i po sata zakašnjenja na put iz Londona u Milano nakon što je njihov redovni let otkazan jer se pilot razbolio dok nije bio na dužnosti.
Britanski avioprijevoznik odbio je platiti 220 funti (oko 260 eura) odštete za kašnjenje.
Dva su suda prvobitno podržala stajalište BA, ali je žalbeni sud potom presudio u korist para, a aviokompanija potom je iznijela slučaj Vrhovnom sudu.
U srijedu je pet sudaca Vrhovnog suda jednoglasno odbacilo žalbu firme.