Općinski sud u Sarajevu potvrdio je jučer optužnicu Tužilaštva Kantona Sarajevo protiv bivšeg načelnika Općine Ilidža Senaida Memića zbog krivičnog djela zloupotreba položaja ili ovlaštenja.
Državna služba nije znala
Optuženi se tereti da je kao načelnik Općine Ilidža, 29 namještenika uposlenih u općini Ilidža nezakonito postavio na radna mjesta državnih službenika i to bez raspisivanja javnog oglasa i provođenja konkursne procedure od strane Agencije za državnu službu FBiH.
Također, Memić se tereti i da je nezakonito svojoj supruzi Velidi Memić održavao radnopravni status rukovodećeg državnog službenika u Općini Ilidža. U dva navrata je po prestanku njenog mandata u Vladi KS na poziciji ministrice, postavljao na radno mjesto rukovodeće državne službenice, odnosno, sekretarke u općini bez provođenja konkursne procedure.
Dakle, svjesno je zanemario činjenicu da joj je radni odnos morao prestati imenovanjem na javnu funkciju. Inače, podizanju optužnice prethodila je višemjesečna istraga Tužilaštva KS u saradnji sa istražiteljima MUP-a KS i Uredom za borbu protiv korupcije KS.
Navedena krivična djela, Memić je počnio u periodu od U periodu od 14.04.2011. godine do kraja 2020.
Svjestan zabranjenosti djela, a u cilju pribavljanja koristi supruzi V.M. u vidu napredovanja u službi i održavanja radnopravnog statusa rukovodećeg državnog službenika u Općini Ilidža za sve vrijeme dok je imenovana obavljala poslove javne funkcije izvan Općine Ilidža, postupio protivno važećim propisima Zakona o državnoj službi u FBIH, pa nakon što je njegova supruga V.M. do tada postavljena/raspoređena na radno mjesto šefa Stručne službe Općinskog vijeća i Općinskog načelnika u Općini Ilidža koje predstavlja mjesto rukovodećeg državnog službenika, odlukom Vlade Kantona Sarajevo od 13.01.2011. godine imenovana na javnu dužnost ministrice Ministarstva za rad, socijalnu politiku, raseljena lica i izbjeglice Kantona Sarajevo, Senaid Memić svjesno i htijući prekoračio svoj službeni položaj i ovlaštenja propisana citiranim članovima Statuta Općine Ilidža i Zakona o državnoj službi FBIH, svjestan da je članom 19. tačka c) Zakona o državnoj službi u FBIH propisano da „s izuzetkom rukovodećih državnih službenika, smatrat će se da je državni službenik na odsustvu iz državne službe od trenutka kada je potvrđena njegova kandidatura za javnu funkciju na koju se bira direktno ili indirektno, ili od trenutka kada je
imenovan na položaj u bilo kojem zakonodavnom ili izvršnom organu na bilo kojem nivou vlasti u Federaciji i u Bosni i Hercegovini.
U tom slučaju rukovodeći državni službenik podnosi ostavku na mjesto u državnoj službi“ i tačka d) „državni službenik iz stava 1. tačke c) ovog člana, s izuzetkom rukovodećih državnih službenika, može se vratiti na isto ili slično radno mjesto u istom ili drugom organu državne službe najkasnije u roku od mjesec dana od nastupanja sljedećih slučajeva: neuspjeha na izborima, završetka mandata i prestanka
funkcije u zakonodavnom ili izvršnom organuna bilo kojem nivou vlasti u FBIH“, na način da je dana 18.01.2011. godine donio rješenje kojim se imenovanoj određuje mirovanje prava i obaveza iz radnog odnosa u Općini Ilidža, te nakon što joj je istekao mandat na toj funkciji sa danom 16.07.2012. godine, postupio protivno svim navedenim odredbama i odredbi člana 3. stav 2. Zakona o državnoj službi u FBIH kojim je propisano da „se zapošljavanje i unapređenje profesionalne karijere državnog službenika temelji se na javnom konkursu i profesionalnoj sposobnosti, i da se zapošljavanje u organima državne službe vrši samo na osnovu javnog konkursa i ispunjavanja uvjeta i kriterija propisanih ovim zakonom i posebnim zakonom, te u skladu s kriterijima propisanim podzakonskim propisaom donesenim na osnovu zakona“, pa je bez provedene konkursne procedure za prijem i postavljenje u status državnog službenika i procedure napredovanja i unapređenja u državnoj službi, dana 16.07.2012. godine donio Rješenje kojim V.M. postavlja na radno mjesto Sekretara općinskog organa uprave Općine Ilidža koje je prema važećem Pravilniku od 31.03.2010. godine sistematizovano kao radno mjesto rukovodećeg državnog službenika, što je i htio, a potom nakon što je V.M. ponovno imenovana na javnu funkciju ministrice Ministarstva pravde i uprave Kantona Sarajevo prema odluci Vlade Kantona Sarajevo broj: 01-05-29184/12 od 21.11.2012. godine, prekoračio svoj službeni položaj i ovlaštenja propisana citiranim članovima Statuta Općine Ilidža i Zakona o državnoj službi u FBIH", navodi se, između ostalog u u optužnici.
Tužilaštvo tvrdi da iako je znao da je kao rukovodilac organa bio dužan donijeti rješenje o prestanku radnog odnosa za suprugu, što nije učinio, da bi ponovo donio novo rješenje, i bez provedene konkursne procedure suprugu postavio na radno mjesto rukovodećeg državnog službenika – Sekretar općinskog organa uprave Općine Ilidža.
Istaknuto je da je svojoj supruzi, V.M. omogućio korist u vidu ostvarivanja prava na mirovanje prava
iz radnog odnosa kao rukovodećeg državnog službenika za sve vrijeme dok je imenovana obavljala poslove javne funkcije u izvršnom organu vlasti, izvan Općine Ilidža, i korist u vidu postavljenja u status rukovodećeg državnog službenika u Općini Ilidža sa beneficijama koje taj status nosi, bez provođenja konkursne procedure.
Sigurnosna mjera
"Predlažemo da se, ukoliko nakon provedenog glavnog pretresa osumnjičeni Memić Senaid bude oglašen krivim, prema istom izrekne sigurnosna mjera zabrana vršenja poziva, aktivnosti ili funkcija i to zabrana obavljanja poslova bilo kojeg odgovornog lica u državnim organima, javnim preduzećima, javnim ustanovama ili bilo kojim drugim pravnim licima, kojima je na osnovu zakona ili drugog propisa donesenog na osnovu zakona povjereno vršenje javnih ovlaštenja u trajanju od deset godina, računajući od dana pravosnažnosti odluke", stoji u optužnici.