Vijesti

Direktor Centrotransa za Raport najavljuje poskupljenje karti u javnom prijevozu: Vlada mora hitno donijeti odluku

Cijene svega vrtoglavo rastu i ne nazire se kraj ovom trendu. Ogroman rast cijena posebno se osjeti na gorivu, čija visoka cijena izaziva lančanu reakciju poskupljenja.

Hitno donijeti odluku

Zbog toga sve veći broj građana odlučuje se da autombile ostavi u garažama i na parkingu i počne koristiti gradski prijevoz. Međutim, poskupljenje prema svemu sudeći neće zaobići ni javni prijevoz.

Direktor kompanije Centrotrans Safudin Čengić za Raport je potvrdio da trenutna situacija odnosno omjer cijena goriva i karata nije isplativa za prevoznike.

"Kada je u pitanju formiranje cijena javnog gradskog prevoza putnika u Kantona Sarajevo, po Zakonu o komunalnoj djelatnosti, isto je u nadležnosti Vlade KS. Mi kao prijevoznici dostavili smo kalkulaciju utjecaja rasta cijene goriva, rezervnih dijelova, guma, radne snage na ukupne troškove poslovanja. Podaci u kalkulaciji ukazuju na to, da po postojećim cijenama, ne možemo pokriti troškove poslovanja što dovodi do stvaranja gubitaka.  Očekujemo da će Vlada, na bazi kalkulacije i stvarnog stanja, hitno donijeti odluku o cijenama prijevoza u Kantonu Sarajevo", istaknuo je Čengić za Raport.

Safudin Čengić: Centrotrans osnovao vlastiti edukacioni centar

Između ostalog, naveo je da kada je riječ o formiranju cijena u međugradskom i međunarodnom saobraćaju Centrotrans, kao i drugi prijevoznici, mogu samostalno formirati cijenu prijevoza.

"U prethodna četiri mjeseca korigovane su cijene prijevoza, ali ne u dovoljnoj mjeri u odnosu na kontinuirani rast cijena goriva i drugih ulaznih troškova koji su sastavni dio kalkulacije jedne vozne karte", dodao je.

"Trenutno, cijene energenata odnosno goriva u ukupnim troškovima poslovanja učestvuje sa više od 35 posto. To je znatno više nego u normalnim okolnostima. Svakom stanovniku u BiH jasno je da je poskupljenje neminovno. Međutim, to ne znači da teret poskupljenja treba da snose putnici. Kao i u drugim zemljama okruženja i Evrope, država može donijeti odluku o subvencioniranju cijene prijevoza čime, radnicima, učenicima ili penzionerima omogućava da pod povoljnim uslovima koriste javni prijevoz", kazao je Čengić, dodavši:

Povećan broj putnika

"Primjećeno je povećanje broja putnika u odnosu na prošlu godinu što je i logično jer je 2022. godina, godina bez ograničenja kretanja nakon korone i pandemije koja je iza nas, pa je osjetno povećanje broja putnika. Svakako da je i rast cijena goriva doprinio da određeni broj građana, umjesto auta, koriste vozila javnog prijevoza".

Na kraju, Čengić je za Raport kazao kako dodatni problem predstavlja i to što je na tržištu sve manje kvalitetnih kadrova.

"Izmjenom Zakona o cestovnom prijevozu FBiH otvorila se mogućnost da osobe koje imaju završen najmanje III stepen stručne spreme i položen vozački ispit za D kategoriju mogu upravljati autobusom. Zbog toga je Centrotrans, u vlastitoj autoškoli, kandidatima koji polože ispit za B, C1, C ili D1 kategoriju  omogućio da besplatno obave obuku i polažu za sticanje D kategorije. Poslije položenog ispita za vozača D kategorije isti mogu početi raditi u Centrotransu.

U posljednje vrijeme, na trzištu rada, sve manje je kvalitetnih kadrova pa time i vozača. Zbog toga je Centrotrans osnovao vlastiti edukacioni centar u kojem stalno vršimo edukacije i prekvalifikacije i time obezbjeđujemo potreban kadar. Trenutno, u Centru za edukaciju Centrotrans, u procesu edukacije nalazi se 20 osoba. Nadamo se da će isti, vrlo brzo, sa stečenim novim znanjem biti raspoređeni na poslove vozača autobusa ili automehaničara", zaključio je Čengić.