Majka i dijete

Disleksija kod djece često se ne prepozna na vrijeme. Ovi su simptomi

Disleksija kod djece djevijčica čita knjige

Disleksija kod djece je poremećaj učenja koji uključuje poteškoće u čitanju zbog problema s prepoznavanjem govornih zvukova i učenja kako se oni odnose na slova i riječi (dekodiranje). Također se naziva i poremećaj čitanja. Disleksija je rezultat individualnih razlika u područjima mozga koja obrađuju jezik.

Kako donosi Klinika Mayo, disleksija nije posljedica problema s inteligencijom, sluhom ili vidom. Većina djece s disleksijom može uspjeti u školi uz podučavanje ili specijalizirani obrazovni program. Emocionalna podrška također igra važnu ulogu. Iako ne postoji lijek za disleksiju, rana procjena i intervencija rezultiraju najboljim mogućim ishodom. Ponekad se disleksija godinama ne dijagnosticira i ne prepozna sve do odrasle dobi, ali nikad nije kasno potražiti pomoć, tvrde stručnjaci.

Simptomi disleksije kod djece

Iako znakove disleksije može biti teško prepoznati prije nego vaše dijete krene u školu, neki rani znakovi upozorenja ipak postoje te mogu već u najranijoj djetetovoj dobi ukazivati ​​na problem. Nakon što vaš mališan dođe u školu, učitelj je najčešće prvi koji će primijetiti da nešto nije u redu.

Ozbiljnost disleksije varira od djeteta do djeteta, ali stanje najčešće postaje vidljivo tek kada dijete počne s čitanjem. Najraniji simptomi koji ukazuju da bi vaše dijete moglo imati disleksiju jesu:

kašnjenje u govoru
problemi s učenjem novih riječi
otežano izgovaranje riječi poput preokretanja glasova u riječima ili miješanja riječi koje zvuče slično
problemi s pamćenjem ili imenovanjem slova, brojeva i boja
poteškoće s učenjem dječjih pjesmica

U školskoj dobi simptomi su nešto očitiji. Uključuju probleme s čitanjem, obradom i razumijevanjem onoga što se čuje, poteškoće u pronalaženju prave riječi ili oblikovanju odgovora na pitanja, problemi s pamćenjem, poteškoće s uočavanjem (i povremeno slušanjem) sličnosti i razlika u slovima ili riječima, nemogućnost zvučnog izgovaranja nepoznate riječi, poteškoće s pravopisom, provođenje neuobičajeno dugo vremena obavljajući zadatke koji uključuju čitanje ili pisanje te izbjegavanje aktivnosti koje uključuju čitanje.