pokorila svijet

Dobro bi došla i nama: Taylor Swift nije samo muzička ikona – ona je ekonomska sila

Turneje Taylor Swift obično dovode brojne turiste u gradove u kojima se održavaju koncerti, što posebno podiže cijene hotela.

Američka pjevačica osvojila je svijet i postala jedna od najpopularnijih umjetnica u posljednjih nekoliko godina.

Klub milijardera

Izborivši odanost miliona obožavatelja, nedavno se priključila klubu milijardera, s neto vrijednošću od oko 1,1 milijardu dolara (1,01 milijardu eura) u aprilu ove godine.

Ovo bogatstvo uglavnom je prikupljeno kroz njen muzički katalog, prodaju ploča i ulaznica za koncertne turneje te ugovore o streamingu.

Swift je također jedna od rijetkih umjetnica koja je svoje bogatstvo maksimalno iskoristila kroz glavno zanimanje pjevačice i izvođačice, a ne kroz sporedne poslove poput modnih linija, kozmetičkih marki, lanaca restorana, nekretnina i slično.

Swift također ima značajan ekonomski utjecaj na gradove u kojima se održavaju njeni koncerti, posebno one evropske, prenosi Euronews.

Očekuje se da će to biti slučaj s evropskom turnejom Eras, koja je počela u maju i trajat će do sredine augusta. Swift planira izvesti ukupno 51 nastup u 18 gradova tokom turneje.

Prema putničkoj agenciji Embark Beyond sa sjedištem u New Yorku, pariski dio turneje u maju doveo je pet puta više "luksuznih" američkih putnika u grad nego što se očekuje od predstojećih Olimpijskih igara u francuskoj prijestonici.

Ugostiteljski sektor

Taj je utjecaj posebno očit u ugostiteljskom sektoru, pri čemu hoteli ubiru lavovski udio.

Za vrijeme trajanja turneje European Eras, očekuje se da će cijene hotela u gradovima u kojima će se održati koncerti porasti u prosjeku za 44 procenta, prema nedavnom izvještaju Lighthousea.

Očekuje se da će u nekim gradovima, poput Liverpoola, Varšave i Stockholma, cijene hotela tokom turneje skočiti više od 100 posto!

Hoteli u Varšavi vjerovatno će doživjeti najveći skok cijena - s porastom od 154%.

Stockholm slijedi odmah iza njih sa 119%. Liverpool je na trećem mjestu, a očekuje se da će cijene hotela porasti za 115%.

"Taylor Swift nije samo muzička ikona - ona je ekonomska sila.

Njene turneje donose zabavu i uzbuđenje.

Naši podaci pokazuju izvanredan trend u kojem prisustvo Swift u gradovima Velike Britanije transformira lokalni ugostiteljski sektor, potičući značajna povećanja u cijenama hotela i kratkoročnog najma", kaže izvršni direktor Lighthousea Sean Fitzpatrick.

U Beču će dolazak Taylor Swift povećati cijene smještaja za 88%. Slijede Edinburgh sa 84% i Hamburg sa 82%.

Lyon će doživjeti relativno blaži rast cijena hotela, od 55%. Prate ga Zurich sa 53% i Essen sa 50%.

No, to nisu samo hoteli, to je cijeli paket. U Velikoj Britaniji, prema Barclaysu, obožavatelji Taylor Swift vjerovatno će potrošiti oko 848 funti (995 eura) na ulaznice, smještaj, odjeću i putovanje.

Očekuje se da će gotovo 1,2 miliona obožavatelja posjetiti koncerte u Velikoj Britaniji, s prosječnom potrošnjom koja je više od 12 puta veća od cijene tipičnog noćnog izlaska u Velikoj Britaniji (oko 70 funti).