SAD i Kina odobrit će dvostruko veći broj putničkih letova koji je trenutno dozvoljen za avioprijevoznike da lete između dvije zemlje, saopćila je Bidenova administracija, što je rijedak znak saradnje između dviju najvećih svjetskih ekonomija.
Američko ministarstvo saobraćaja (USDOT) saopćilo je da će povećati broj kineskih putničkih letova kojima je dopušteno da lete u SAD na 18 povratnih putovanja sedmično 1. septembra i da će to povećati na 24 sedmično počevši od 29. oktobra, u odnosu na sadašnjih 12.
Ministarstvo navodi da će kineska vlada pristati na isto povećanje za američke prevoznike, potvrđujući odluku koju je ranije objavio Reuters.
Sporazum između Pekinga i Washingtona, koji su u sporenju oko brojnih pitanja, dolazi nakon što je Kina u četvrtak ukinula ograničenja grupnih putovanja iz doba pandemije za više zemalja, uključujući ključna tržišta kao što su SAD, Japan, Južna Koreja i Australija.
USDOT je saopćio da je početak prve tranše letova odobren za 1. septembar "kako bi se zadovoljilo očekivano povećanje potražnje od početka godine."
Izvori kažu kako se ne očekuje da će američke aviokompanije odmah iskoristiti svih 18 sedmičnih letova.
"Direktni letovi od suštinskog su značaja za povećanje međusobnih posjeta između kineskog i američkog naroda. Nadamo se da će obnavljanje većeg broja letova biti dobro za protok ljudi i trgovinu između dviju zemalja", saopćeno je iz Ambasade NR Kine u Washingtonu.
Nakon putovanja u junu državnog sekretara Antony Blinkena u Kinu, dosljedan angažman USDOT-a i State Departmenta s kineskim zvaničnicima "učinio je ovaj važan korak naprijed mogućim - navodi USDOT.
"Naš glavni cilj je da poboljšamo okruženje u kojem su prijevoznici s obje strane u mogućnosti da u potpunosti iskoriste svoja bilateralna prava kako bi održali konkurentsku ravnotežu, fer i jednake mogućnosti među američkim i kineskim avioprijevoznicima", navodi USDOT u svom nalogu za odobrenje u petak.
Air China je u podnesku USDOT-u navela da traži dozvolu za dodavanje novog sedmičnog leta između Pekinga i Los Angelesa.
China Eastern, Xiamen Airlines i China Southern također imaju redovne linije za SAD, dok United Airlines, American Airlines i Delta Airlines trenutno obavljaju putničke letove za Kinu.
United je saopćio da će proširiti letove između dviju zemalja prema sporazumu, nastavljajući letove za Peking i ponovo uvodeći svoje dnevne usluge za Šangaj.
Airlines for America, industrijska trgovinska grupa, navela je da "podržava postepeno ponovno otvaranje američko-kineskog zračnog prevoza uz razumijevanje povećane potražnje za putnicima tokom vremena. Današnja izmijenjena naredba osigurava poštene i jednake mogućnosti za američke aviokompanije da se takmiče na tržištu."
Dvadesetčetiri leta sedmično i dalje su samo djelić više od 150 povratnih letova koje je dopustila svaka strana prije uvođenja ograničenja početkom 2020. zbog pandemije COVID-19.
USDOT je 3. maja saopćio da će omogućiti kineskim aviokompanijama da povećaju putničke usluge u SAD na 12 povratnih putovanja sedmično, što je jednako broju letova koje je Peking dozvolio američkim prevoznicima. Ranije je bilo dozvoljeno samo osam sedmičnih letova kineskih prevoznika.
Američki prevoznici napomenuli su da ne mogu letjeti iznad ruskog zračnog prostora do Kine, što neke rute čini mnogo dužim. Reuters je u junu javio da su kineske aviokompanije izbjegavale letove iznad ruskog zračnog prostora u tek odobrenim letovima za i iz SAD-a, ali i dalje koriste ruski zračni prostor za druge letove.