Aviokompanije

Dolazi li kraj jeftinih karata: Nova regulativa EU mogla bi ugroziti poslovanje Wizz Air i Ryanair

Ove dvije kompanije dominiraju tržištem dodatnih usluga

Različita pravila aviokompanija o ograničenjima prtljaga rezultiraju skrivenim troškovima i otežavaju upoređivanje cijena, tvrde evropski poslanici.

Ukoliko Evropski parlament uspije da postigne harmonizaciju cijena prtljaga, to bi moglo imati negativne posljedice, posebno za Wizz Air i Ryanair. Na svom plenarnom zasjedanju u Strazburu, Evropski parlament usvojio je rezoluciju kojom se poziva na usvajanje zakonodavstva EU koje bi obavezalo aviokompanije da postave jedinstvene standarde za veličinu i cijenu ručnog prtljaga, saopštio je Evropski parlament,prenosi hvg.hu.

U rezoluciji, evropski poslanici su skrenuli pažnju na neprijatnosti i nelagodnosti koje proizilaze iz neusklađenih pravila aviokompanija o kabinskom prtljagu. Pozvali su na reviziju zakonodavstva EU o pravima putnika u zračnom saobraćaju. Oni su ukazali da različite politike aviokompanija o dozvolama za prtljag dovode do skrivenih troškova i otežavaju putnicima upoređivanje cijena. Ako putnici koriste različite aviokompanije ili moraju da promijene svoje planove, kontradiktorna pravila izazivaju konfuziju.

Također su istakli da Evropska komisija treba u potpunosti da primijeni relevantnu presudu Suda pravde Evropske unije prilikom pregleda postojećeg zakonodavstva EU o avijaciji. Sud pravde je ranije presudio da aviokompanije ne mogu naplaćivati doplatu za kabinski prtljag "pod uslovom da takav kabinski prtljag ispunjava razumne zahtjeve u pogledu težine i dimenzija i da se pridržava primjenjivih sigurnosnih zahtjeva".

Prema rečima stručnjaka postoji i važan princip da svako treba da bude slobodan da odredi cijene svojih proizvoda: to će morati da se uskladi sa trenutnim planom rezolucije. Oni tvrdi da je malo vjerovatno da će se ovo dogoditi, ali ako se desi, to bi moglo najviše da naškodi dvije ultra-niskotarifne aviokompanije mađarskom Wizz Airu i irskom Ryanairu.

Ove dvije kompanije dominiraju tržištem dodatnih usluga i to posebno Wizz Air, koji izuzetno fleksibilno prilagođava cijene svojih paketa. Aviokompanije imaju mogućnost da privuku putnike prividno jeftinim kartama, ali uz znatne troškove dodatnih usluga koje se kasnije otkrivaju. Wizz Air, s obzirom na njegovu dinamičnost u postavljanju cijena, ne bi bio u mogućnosti provesti ovakvu praksu s fiksnom cijenom.