Apple Intelligence

Dolazi već ove godine: Koliko će Apple naplaćivati svoje usluge umjetne inteligencije?

Apple bi svojim korisnicima mogao naplaćivati do 20 dolara za svoje napredne usluge umjetne inteligencije, rekli su analitičari za CNBC, dok kompanija želi da podstakne rast svog unosnog poslovanja s ovim uslugama.

Div planira da uvede Apple Intelligence, svoj nadolazeći AI sistem, na nekim od svojih uređaja kasnije ove godine.

Kada je Apple najavio svoj AI sistem u junu, kompanija je obećala ojačani Siri glasovni asistent, kao i mogućnost automatskog generisanja e-pošte i slika. Dok će se ove usluge sporo uvoditi, u regijama poput Kine i Evrope u početku neće imati pristup, Apple bi mogao naplaćivati pretplatu za naprednije aplikacije, kažu analitičari.

Neil Shah, partner u kompaniji Counterpoint Research, rekao je da je ulaganje u umjetnu inteligenciju skupo i da će Apple željeti prebaciti taj trošak na svoje korisnike.

"Softver i usluge čine unosnijim za Apple da ih proslijedi s modelom pretplate Apple One", rekao je on u ranijem intervjuu za CNBC.

Apple One košta 19,95 dolara mjesečno i korisnicima daje pristup raznim uslugama uključujući Apple Music.

Shah je rekao da bi Apple mogao naplaćivati između 10 i 20 dolara za Apple Intelligence, potencijalno kao dio Apple One, za više premium AI opcija.

Appleovo odjeljenje za usluge donijelo je 24,2 milijarde dolara u junskom kvartalu, što ga čini jedinstvenim jer mnoge druge hardverske kompanije nisu uspjele unovčiti softver.

“Apple je jedna od rijetkih kompanija za povezane uređaje koja je uspješno unovčila usluge s dodanom vrijednošću koje nudi”, rekao je Ben Vud, vođa istraživanja u kompaniji "CCS Insight", za CNBC ove .

“Kao rezultat toga, postavio je presedan sa svojim korisnicima da moraju plaćati više premium usluga. Na osnovu toga, ne može se isključiti mogućnost da Epl odluči da naplaćuje naprednije usluge unutar svoje ponude Apple Intelligence.”

Vud je dodao da bi Apple Intelligence mogao dati američkom divu mogućnost pokretanja paketne usluge pretplate s raznim uslugama po jedinstvenoj ceni.

"Ali isto tako, Epl će oklevati da smanji prihode od pretplata na pojedinačne proizvode", rekao je.

Nije neuobičajeno da tehnološke kompanije naplaćuju svoje ponude umjetne inteligencije. OpenAI, naprimjer, ima pretplatu za naprednije ChatGPT usluge, a Microsoft naplaćuje svoj alat AI Copilot.

Appleov najveći rival Samsung, koji je već počeo s uvođenjem svojih usluga umjetne inteligencije poznatih kao Galaxy AI, još razmatra različite modele prihoda za svoj softver.

Za Apple, AI daje kompaniji priliku da dodatno zaključa svoju već lojalnu bazu kupaca, prema Shahu, jer će Apple Intelligence učiti iz ponašanja korisnika i postati personalizovana.

"Ljepota umjetne inteligencije je u tome što je koristite sve više i više, ona uči o vama, a vi se zaključavate u sam model jer ne možete prenijeti vlastiti model s Applea na Android", rekao je Shah.

"Tamo počinjete koristiti sve više i više, sve se više navikavate i tu dolazi do Appleove monetizacije."