Svijet

Drastična promjena u duhanskoj industriji: Kutije cigareta više neće biti iste

Kutije cigareta

Nakon obaveze printanja fotografija koje su pušačima trebale zauvijek ogaditi uživanje u nikotinu, britanske vlasti proizvođačima cigareta i ostalih duhanskih proizvoda planiraju nametnuti obavezu da na kutije cigareta obavezno stavljaju i poruke koje bi pušačima trebale pomoći da pobijede svoju ovisnost.

Ministarstvo zdravstva u javno savjetovanje uputilo je prijedlog zakona o novom dizajnu kutija cigareta i paketića duhana za motanje. Predlažu da se proizvođače duhanskih proizvoda zakonski obveže da u svaku kutiju cigareta i u svaki paketić rezanog duhana stave umetak s ohrabrujućom porukom i savjetima kako prestati pušiti, piše Guardian.

Osim poruka o zdravstvenim prednostima, poput smanjenje rizika od srčanog udara, poruke će naglašavati i finansijski aspekt odluke o prestanku pušenja. Britanski pušači, naime, godišnje na cigarete u prosjeku potroše čak dvije hiljade funti!

"Pušenje predstavlja veliki teret za NHS (verzija zavoda za zdravstveno osiguranje), za ekonomiju te za same građane. Pušenje uzrokuje cijeli niz zdravstvenih problema, uključujući oboljenja od karcinoma i kardiovaskularnih bolesti, a ekonomiji svake godine nanese štetu od više milijardi funti. Smanjenjem broja pušača smanjit ćemo pritisak na zdravstveni sistem i pomoći ljudima da žive zdravije", rekao je ministar zdravstva i socijalne brige Steve Barclay.

Prema podacima njegovog ministarstva, svaki peti smrtni slučaj od raka bio je povezan s pušenjem. Prema britanskom uredu za statistiku, 2021. godine pušilo je 13 posto punoljetnih građana, oko 6,6 miliona osoba u Velikoj Britaniji. Iako se postotak pušača smanjio u posljednjoj deceniji, Vada još nije zadovoljna. Postavila je sebi ambiciozan cilj da Britanija do 2030. godine postane "zemlja bez dima", tačnije da udio pušača u općoj populaciji padne ispod pet posto.

Ministarstvo zdravstva procjenjuje da bi uvođenje obaveze stavljanja uložaka s uputama o prestanku pušenja u svaku kutiju cigareta moglo dovesti do toga da se dodatnih 30 hiljada ostavi duhana.

Deborah Arnott, direktorica udruženja za borbu protiv pušenja, naglašava kako pušačima u prosjeku treba 30 pokušaja prije nego što se konačno riješe cigareta.

"Stoga je od ključne važnosti da ih se potakne da nastave pokušavati prestati pušiti", kaže.

S druge strane, profesorica Agnes Nairn, stručnjakinja za marketing na Univerzitetu u Bristolu, ne vjeruje da će Vladina kampanja polučiti željene rezultate.

"Umeci (s motivirajućim porukama i savjetima o tome kako prestati pušiti) neće učiniti nikakvu štetu, ali te poruke vjerovatno neće imati veliki učinak na razbijanje fizičke ovisnosti", naglašava.