savjet vozačima

Držite volan rukama na kazaljkama sata 10 i 2? Preporuke su danas drugačije, ovo je pravilan položaj

Osnova sigurne vožnje je pravilno držanje volana. Iako većina instruktora u autoškolama svojim učenicima preporučuje držanje ruku u položaju kazaljki sata usmjerenih na ‘10 i 2‘, danas su preporuke nešto drugačije.

Po ovom pitanju svako ima svoj stav pa nije rijetkost vidjeti ležerne vozače s jednom rukom na vrhu volana, a one sa skromnijim vozačkim vještinama - s prekriženim rukama.

Vožnja s rukama na ‘10 i 2‘ postala je općeprihvaćena jer se smatralo da držanje volana rukama na višoj tački daje veću kontrolu i sigurnost, ali dolaskom modernijih automobila, preporuka se promijenila.

Iako je ‘10 i 2‘ već godinama omiljena pozicija instruktora vožnje, sada se preporuča nešto niži položaj ruku - poput kazaljki usmjerenih na ‘9 i 3‘.

Glavni razlog je sigurnost, ali i komfor vozača kojima je položaj ‘9 i 3‘ lakši, prirodniji i udobniji za ruke na upravljaču.

Silvia Morris, voditeljica obrazovanja australskog autokluba (RACV) kaže da je tradicionalni položaj ‘10 i 2‘ nekoć bio preporučeni položaj ruku na upravljaču, no to se promijenilo uvođenjem zračnih jastuka, piše Drive.

"Previsoko držanje upravljača može povećati rizik od ozljeda vaših ruku, šaka i lica ako se zračni jastuk aktivira u sudaru. Ako vozač drži ruke u položaju ‘10 i 2‘ na upravljaču i dođe do nesreće, zračni jastuci mogu uzrokovati ozljede. Vozači neće moći kontrolirati ruke koje posljedično mogu izazvati ozljede prstiju, glave ili kostiju.

Također, ideja o vožnji s rukama na 10 i 2 bila je pametna prije servo upravljača. Izvorno je upravljačima bila potrebna veća sila za okretanje, a povlačenje prema dolje bilo je najbolji i najučinkovitiji način da se to postigne.

Stoga RACV preporuča da vozači drže upravljač u položaju ‘9 i 3‘ koji ne samo da pruža veću stabilnost i lakše manevre pri manjim brzinama, već omogućuje lakši pristup pokazivačima smjera i brisačima. Najvažnije je pronaći idealnu poziciju s obje ruke na upravljaču", zaključuje Morris.