Vijesti

Duraković: Ne smijemo dozvoliti da tema problema nasilja u školama padne u zaborav

Na sastanku Interresornog stručnog tima za izradu Okvirnog plana prevencije i sprečavanja nasilja u odgojno-obrazovnim ustanovama u Federaciji BiH, koji je održan u utorak u Mostaru, istaknuto je kako je jako važno da ovaj društveni problem ne padne u zaborav.

"Mislim da je jako važno da ova tema ne padne u zaborav nego baš naprotiv, da se vidi da zaista aktivno radimo i svi zajedno sudjelujemo u pronalasku najadekvatnijeg rješenja za ovaj društveni problem nasilja koji ne jenjava", kazala je federalna ministrica obrazovanja i znanosti Jasna Duraković.

Dodala je kako je zadovoljna što su uspjeli okupiti 15 različitih institucija iz sedam kantona.

"To su predstavnici koji su predloženi od strane tih kantona, kantonalnih vlada, iz ministarstava zdravstva, socijalnog rada i politike, također obrazovanja, kulture, sporta, MUP-a, dakle sveobuhvatan okvir i vrlo stručni ljudi različitih profesija koji su danas bili prisutni na ovom sastanku. Ova saradnja svjedoči ozbiljnom angažmanu svih sudionika u radu na prevenciji nasilja, prije svega, u odgojno-obrazovnim ustanovama", kazala je Duraković.

Naglasila je kako je Ministarstvo u proteklom periodu pažljivo radilo na identifikaciji niza uzroka koji mogu pridonijeti nastanku nasilja u školama.

"Ti uzroci obuhvataju različite aspekte društva s obzirom da ovo je široki društveni problem, a društvo i porodice zahtijevaju holistički pristup, koordinaciju i preventivne mjere. Interresorni tim na današnjem sastanku donio je set konkretnih prijedloga i identificirali smo nekoliko tačaka koje mogu dovesti do nasilnog ponašanja kod mladih u školskim okruženjima", kazala je ministrica.

Navodi kako su socijalni i ekonomski razlozi prva stvar.

"Svima nam je jasno zbog čega imamo taj problem, druga stvar je porodično stanje, treće su problemi neadekvatnog tretmana mentalnog zdravlja, zatim problemi učenja i ponašanja u obrazovnim institucijama, peta stvar koju smo identificirali su kulturni i faktori tradicionalnog odnosa i diskursa u društvu. Šesta tačka je prevencija i edukacija, sedma socijalna izolacija i bullying, osma sigurnost u školama, deveta odnos medija i medijski sadržaj. Federalno ministarstvo ove identificirane faktore ponudilo je kao osnovni temelj za otvaranje interresornih sinergija i zamolili smo sve učesnike da do idućeg sastanka, koji će biti u novembru, dostave svoje prijedloge koji su proizvod današnjih diskusija i onoga što se već u pojedinim županijama provodi kao vrlo efektne i efikasne strategije koje su u osnovi već implementirane u izvjesnoj mjeri", kazala je Duraković.

Dodaje kako će ovo ministarstvo svu svoju ¸pažnju, trud i rad usmjeriti na izradu priručnika.

"Taj priručnik bavit će se, među ostalim, i pitanjem medijske pismenosti, dakle kako komuniciramo s djecom, koliko informacija dobijamo, kako ih procesuiramo, kako se to odražava na ukupno stanje djece i mladih, kakva je komunikacija između nastavnika i učenika u školama i tako dalje. To je nešto što će Ministarstvo obrazovanja i nauke FBiH pokušati isfinancirati do kraja i već početkom iduće školske godine pokušati implementirati u okviru našeg obrazovnog sustava u svim osnovnim i srednjim školama u Federaciji. Cilj nam je da taj priručnik bude sveobuhvatan okvir koji će poslužiti podjednako za sve škole u FBiH", istaknula je ministrica.

Pomoćnik ministra zdravstva Federacije BiH Goran Čerkez naglasio je kako nasilje nije pitanje samo jednog sektora.

"U ovom trenutku to je pitanje prije svega društvene odgovornosti i svih onih sektora koji u društvu funkcioniraju, i obrazovanja, zdravstva, socijalnih sektora, ministarstva unutarnjih poslova, ali i svih drugih. Današnji sastanak je početak sakupljanja i analize postojeće situacije, a koji bi trebao proizvesti dobar plan koji bi nakon toga implementirali zajedno sa županijama na području cijele Federacije i unaprijedili cjelokupan sustav", kazao je Čerkez.

Navodi kako su neki kantoni napredniji od drugih, te da je ovo pravi trenutak da se napravi jednakost u Federaciji kada se govori o odgovoru na nasilje.

"Moj sektor, odnosno sektor zdravstva ima jako važnu ulogu, tu je detekcija, promocija i prevencija, posebno kada govorimo o mentalnom zdravlju, ali i onaj segment koji se tiče samog djelovanja, odnosno intervencije. U idućem razdoblju i mi moramo značajno ojačati naše kadrove, pogotovo kada govorimo o zaštiti mentalnog zdravlja jer društvenih problema je sve više, faktora rizika u društvu je sve više i sigurno da ovakav kompleksan sistem koji imamo zahtjeva angažman svih nas na rješavanju problema. Jako je dobro da smo zajedno počeli, da zajedno djelujemo i siguran sam da ćemo na kraju imati dobar rezultat i dobar odgovor iz kantona", kazao je Čerkez.

Vanjski saradnik Federalnog ministarstva obrazovanja i nauka, profesor Vedran Zubić istaknuo je kako je današnji sastanak rezultat tromjesečnog rada i pripremanja.

"Mi smo tu zbog dvije stvari, a to je da obilaskom škola i skupljanjem svih podataka damo odgovor gdje ima devijantnog ponašanja, a drugi razlog je izrada kompleksnog priručnika kojeg je spominjala ministrica. Medije molim da nam pomognu, da promoviraju dobre stvari jer se moramo štititi od medijske ekspanzije loših vijesti ili makar ih ne stavljati previše u eter", kazao je Zubić.

Najveći problem kada je riječ o nasilju u odgojno-obrazovnim ustanovama, po njegovom mišljenju, nije sprečavanje, nego preveniranje.

"Vi spriječite nasilje direktno onda kada se događa, a mi smo ovdje da preveniramo nasilje. Ne znači da se ono neće dogoditi, ali ako budemo radili kako treba, siguran sam da ćemo smanjiti kvantitet toga. Samo kada imamo konkretne pokazatelje što nam se to događa na terenu, onda možemo reagirati, prevenirati i naći zajednička rješenja", istaknuo je Zubić.

Ministrica Duraković navela je kako se u ovaj program još uvijek nisu uključili Posavski, Zapadnohercegovački, Srednjobosanski te Kanton 10.