odgovara na optužbe

Džafić: Neću podnijeti ostavku. Ministar Forto je neinformisan

Nikad nisam bio član Naše stranke, ona me nije ni kandidovala. Imenovala me je Vlada FBiH, kao vršioca dužnosti, kaže direktor Željeznica FBiH

Direktor Željeznica Federacija Bosne i Hercegovine Enis Džafić sazvao je press-konferenciju na kojoj se osvrnuo na stanje u Željeznicama, pogotovo na optužbe o lošoj reakciji na saniranju infrastrukture nakon katastrofalnih poplava koje su nedavno pogodile BiH.

Na direktno pitanje hoće li podnijeti ostavku nakon prozivke iz Naše stranke, prije svih predsjednika NS Edina Forte, inače državnog minista prometa i komunikacija, Džafić je rekao:

Nisam bio član Naše stranke

"Nikad nisam bio član Naše stranke, ona me nije ni kandidovala. Imenovala me je Vlada FBiH, kao vršioca dužnosti.

Ako Vlada smatra da sam nešto prekršio, Vlada može svaki dan da me razriješi.

Ne bih se osvrtao na mišljenje bilo koje stranke".

Dodao je da nije sazvao press da bi raspravljao o ministru Forti.

"Mislim da on (Forto) nije dovoljno upućen u rad Željeznica FBiH ili ono što ima informacije da mu nisu možda istinito prezentirane, pa je on tako djelovao.

Da je konkretno poslao bilo kakav upit prema ŽFBiH, mi bismo mu vrlo rado odgovorili. Neko je ministru pogrešan član Zakona citirao po pitanju održavanja željezničke infrastrukture", rekao je Džafić.

On je objasnio da su u vanrednim situacijama, kakva je proglašena tokom vremenskih nepogoda, Željeznice FBiH obavezne da poštuju akte Vlade FBiH i da svoje aktivnosti koordiniraju sa Vladom, civilnom zaštitom i nadležnim ministarstvom.

Preduzeli sve aktivnosti

Džafić naglašava da je nanesena višemilionska šteta na pruzi u dužini od 17 kilometara na građevinskim i energetskim postorenjima.

"Po nalogu Civilne zaštite, preduzeli smo sve aktivnosti na uspostavljanju saobraćaja i 16 kilometara pruge smo za deset dana stavili u funkciji.

Radnici Željeznica pokazali su kvalitet i dobru koordinaciju tokom izvođenja radova", objasnio je Džafić.

Rekao je da samostalno nisu mogli riješiti dio Komadinovo Vrelo - Donja Jablanica, gdje je voda odnijela dio pruge i dva nasipa.

Kaže da je 5. oktobra na sjednici Vlade FBiH iznio stanje željezničke infrastrukture te je odlučeno da se napravi plan sanacije štete i ponovnog uspostavljanja saobraćaja.

Pet dana kasnije iznijeli su federalnom ministarstvu prometa i komkunikacija problem Komadinovog Vrela, odnosno blizine pruge cesti, što bi moglo stvarati nove probleme u budućnosti.

Potom je na sastanku u Vladi usaglašeno sa Autocestama FBiH da je nepohodno raditi integralno rješenje cestovne i željezničke infrastrukture na ovoj dionici.

Predloženo je i da Vlada ili odbori dodatna sredstva za sanaciju, što je u skladu sa zakonom, ili da se sredstva osiguraju putem donacije u izgrađenim objektima na dva lokaliteta.

Napravili plan

"Šesnaestog oktobra Željeznice su napravile plan poslovanja, predvidjele sredstva koja je trebala osigurati Vlada FBiH, ako odluči da idu samo putem javnih nabavki, ili da se radi putem donatorskih sredstava", kaže Džafić.

Kaže da je Vlada tada donijela odluku da se sa Autocestama putem kreditih sredstava krene u rješavanje integralnog rješavanja i pruge i ceste u Jablanici.

"Autoceste su poslale zahtjev prema EIB banci kako bi izvođači krenuli s poslom - rješavanjem pruge i ceste na lokalitetu Komadinovo Vrelo", kaže on.

Naglašava da je EIB banka odobrila sredstva Autocestama i da je vidio taj odgovor.

"Putem resornog ministarstva prometa i komunikacija sam tražio odgovor hoće li se nastaviti rješavati integralno problem na putu M17 od Komadinovog Vrela do Donje Jablanice, ili odvojeno - željeznice svoj dio pruge, Autoceste svoj puta.

Nažalost, ta situacija se razvukla, od 16.10. do danas konačna informacija i odluka Vlade i resornog ministarstva nije izašla na vidjelo. Čekamo šta dalje", rekao je Džafić.

Informacije da su pojedini privredni subjekti ponudili Željeznicama FBiH da sami finansiraju saniranje pruge nazvao je "poluistinitim".

"Svi su na sastanku jasno čuli da je ponuda bila takva, ali uz uslov da u 2025. smanjimo cijene prijevoza za te kompanije za sredstva koja bismo dobili.

Međutim, to je bila samo usmena ponuda, a ona nije u skladu sa zakonom", rekao je Džafić.