test u stvarnim uslovima

E-automobili: Koliko dugo traju baterije?

Koliko zaista traje baterija električnog automobila? Nedavna studija je to testirala u stvarnim uslovima i pruža zapanjujuće uvide.

U prosjeku, oko trećine ukupne cijene električnog automobila otpada na instaliranu bateriju, a zamjena je shodno tome skupa.

Istraživači sa Univerziteta Stanford u SAD-u su se zapitali ovo u sklopu nove studije i tvrde: E-auto baterije traju mnogo duže nego što se ranije pretpostavljalo.

"Nismo testirali baterije električnih automobila na pravi način", objašnjava Simona Onori, vodeća autorica nove studije o trajanju baterija iz SLAC-Stanford Battery Centra na Univerzitetu Stanford.

Istraživači bi skoro uvijek provjeravali novi dizajn baterija za njihov vijek trajanja stalnim punjenjem i pražnjenjem. Međutim, ovaj pristup nije prikladan za određivanje vijeka trajanja baterije električnog automobila jer ne odgovara stvarnoj upotrebi. U svom dvogodišnjem testu 92 litijum-jonske baterije, naučnici su simulirali pravi stil vožnje - i doživjeli iznenađenje.

Životni vijek značajno potcijenjen

„Bili smo zapanjeni da vožnja u stvarnom svijetu koja uključuje česta ubrzanja, kočenje, koje malo puni baterije, zaustavljanje radi odlaska u trgovinu i ostavljanje baterija u stanju mirovanja satima, pomaže da baterije traju duže nego što smo znali na osnovu laboratorijskih ispitivanja prema industrijskim standardima", riječi su Onori.

Rezultati studije su pokazali da životni vijek baterije može biti i do 38 posto duži u stvarnim uvjetima vožnje. To odgovara vijeku trajanja od dodatnih oko 314.000 kilometara. Između ostalog, studija je otkrila vezu između snažnih, kratkih ubrzanja električnih vozila i sporijeg trošenja baterija. Nasuprot tome, dugo se pretpostavljalo da su vrhovi ubrzanja loši za baterije električnih automobila.

Vrijeme s većim utjecajem od ciklusa punjenja

Osim toga, istraživači su ispitali razlike u starenju baterija zbog mnogih ciklusa punjenja i pražnjenja u poređenju sa starenjem baterija koje se jednostavno događa tokom vremena.

„Mi inženjeri baterija pretpostavili smo da je ciklusno starenje mnogo važnije od starenja tokom vremena“, objašnjava Alexis Geslin, glavni autor studije. Ali to je samo slučaj za komercijalno korištena električna vozila kao što su autobusi ili dostavna vozila, kako je studija sada pokazala.

Međutim, za potrošače koji koriste svoja električna vozila za odlazak na posao, po djecu ili odlazak u supermarket, ali ne koriste automobil većinu vremena niti ga u međuvremenu pune, vrijeme je glavni uzrok starenja baterije.

Koliko zaista traje baterija električnog automobila? Nedavna studija je to testirala u stvarnim uslovima i pruža zapanjujuće uvide.

U prosjeku, oko trećine ukupne cijene električnog automobila otpada na instaliranu bateriju, a zamjena je shodno tome skupa.

Istraživači sa Univerziteta Stanford u SAD-u su se zapitali ovo u sklopu nove studije i tvrde: E-auto baterije traju mnogo duže nego što se ranije pretpostavljalo.

"Nismo testirali baterije električnih automobila na pravi način", objašnjava Simona Onori, vodeća autorica nove studije o trajanju baterija iz SLAC-Stanford Battery Centra na Univerzitetu Stanford.

Istraživači bi skoro uvijek provjeravali novi dizajn baterija za njihov vijek trajanja stalnim punjenjem i pražnjenjem. Međutim, ovaj pristup nije prikladan za određivanje vijeka trajanja baterije električnog automobila jer ne odgovara stvarnoj upotrebi. U svom dvogodišnjem testu 92 litijum-jonske baterije, naučnici su simulirali pravi stil vožnje - i doživjeli iznenađenje.

Životni vijek značajno potcijenjen

„Bili smo zapanjeni da vožnja u stvarnom svijetu koja uključuje česta ubrzanja, kočenje, koje malo puni baterije, zaustavljanje radi odlaska u trgovinu i ostavljanje baterija u stanju mirovanja satima, pomaže da baterije traju duže nego što smo znali na osnovu laboratorijskih ispitivanja prema industrijskim standardima", riječi su Onori.

Rezultati studije su pokazali da životni vijek baterije može biti i do 38 posto duži u stvarnim uvjetima vožnje. To odgovara vijeku trajanja od dodatnih oko 314.000 kilometara. Između ostalog, studija je otkrila vezu između snažnih, kratkih ubrzanja električnih vozila i sporijeg trošenja baterija. Nasuprot tome, dugo se pretpostavljalo da su vrhovi ubrzanja loši za baterije električnih automobila.

Vrijeme s većim utjecajem od ciklusa punjenja

Osim toga, istraživači su ispitali razlike u starenju baterija zbog mnogih ciklusa punjenja i pražnjenja u poređenju sa starenjem baterija koje se jednostavno događa tokom vremena.

„Mi inženjeri baterija pretpostavili smo da je ciklusno starenje mnogo važnije od starenja tokom vremena“, objašnjava Alexis Geslin, glavni autor studije. Ali to je samo slučaj za komercijalno korištena električna vozila kao što su autobusi ili dostavna vozila, kako je studija sada pokazala.

Međutim, za potrošače koji koriste svoja električna vozila za odlazak na posao, po djecu ili odlazak u supermarket, ali ne koriste automobil većinu vremena niti ga u međuvremenu pune, vrijeme je glavni uzrok starenja baterije.