turizam cvjeta

Eksperti iz mnogih zemalja u Hercegovini: U fokusu živa baština i obrtništvo kao izvor socioekonomske integracije za ruralna i udaljena područja

Turistička zajednica Hercegovačko-neretvanskog kantona organizira radionicu za sudionike iz područja materijalnog i nematerijalnog kulturnog naslijeđa HNK u okviru projekta "COMMHERITOUR - Modeli temeljeni na zajednici za održivu valorizaciju zanata kulturne baštine u cilju poboljšanja gospodarske i turističke učinkovitosti udaljenih područja Dunavske regije".

Radionica će se održati u utorak, 1. oktobra, u Hotelu Mostar s početkom u 10 sati, a izjave za medije planirane su od 09.45 do 10 sati.

Svrha održavanja radionice je prezentacija Izvještaja o valorizaciji baštine I i II koje su pripremili angažirani eksperti.

Kako su pojasnili iz Turističke zajednice HNK, cilj Izvještaja o valorizaciji baštine I je napraviti pregled i evaluaciju postojećih modela valorizacije nematerijalne kulturne baštine, pronaći moguće nedostatke u današnjoj praksi i okruženju (tj. ekosistemu) te specificirati potencijale koji bi se mogli razvijati u sljedećim fazama projekta Commheritour.

Izvještaj o valorizaciji baštine II predstavlja analizu tržišnog vrijednosnog lanca zanatske baštine. Izvještaj ocrtava tržišnu poziciju proizvoda i usluga temeljenih na baštini (posebno vodećeg obrta HNK - drvorezbarstvo) i njihov doprinos turističkoj industriji, te uključuje procjenu prodajnih tačaka u turizmu, identifikaciju nedostatka znanja, uspješne priče i nedovoljno iskorištene potencijale.

Projekt COMMHERITOUR prati živu baštinu i obrtništvo kao izvor socioekonomske integracije za ruralna i udaljena područja dunavske regije (Danube Region).

Uključene regije u projektu su iz Bosne i Hercegovine, Mađarske, Rumunije, Hrvatske, Slovenije, Srbije, Češke i Crne Gore. Na projektu radi 12 aktivnih partnera, od kojih su 3 pružatelja znanja. Projekt također uključuje i 13 različitih pridruženih partnera s različitim tematskim kompetencijama.

Budući da lokalni ekosistemi podržavaju valorizaciju s različitom učinkovitošću, svi se oni suočavaju s izazovima obrta koji neravnomjerno promiču gospodarstvo, turističku izvedbu te koheziju zajednica, ističu iz Turističke zajednice.

Transnacionalni krajnji proizvod projekta COMMHERITOUR je digitalna platforma HeriCraft Market koja će nuditi međukulturalno umrežavanje, predstavljanje turističkih atrakcija povezanih s obrtima, dijeljenje iskustava rada obrta i izuma, te nastavne programe za razvoj obrtničkih vještina.