bitka za tržište

Električni auti: Ursula von der Leyen buni se zbog kineske politike subvencije

Von der Leyen

U svom govoru o stanju u EU, Ursula von der Leyen optužila je Kinu za narušavanje konkurencije u oblasti električnih automobila.

Bitka za tržišta prodaje električnih automobila ulazi u sljedeći krug. Početkom jula 2024. stupile su na snagu kaznene tarife koje je Evropska komisija uvela protiv električnih automobila iz Kine – u početku samo kao depozit.

Sama prijetnja kaznenim carinama nije ublažila kinesku poziciju. One su stupile na snagu 5. jula 2024. godine.

Međutim, tarife se u početku plaćaju samo kao sigurnosni depozit kada kineski električni automobil stigne u luku EU.

Očigledno je ovo poziv na dalje runde za pregovaračkim stolom. Da li će se carine do 38,1 posto zaista morati platiti zavisi od toga da li se može naći drugo rješenje s Kinom.

Ako to ne uspije, carine bi tada bile zadržane retroaktivno od 4. jula 2024. ako EU pristane da dugoročno uvede više carine.

Ova odluka bi trebalo da bude donijeta u roku od četiri mjeseca, odnosno do početka novembra 2024. U zavisnosti od proizvođača, kaznene tarife se kreću između 20 i skoro 40 posto. Do danas su naplaćivane tarife od deset posto bez obzira na proizvođača, koje se dodaju novim tarifnim stavovima.

Komisija EU od jeseni 2023. istražuje da li električni automobili u Kini imaju koristi od subvencija koje narušavaju konkurenciju.

Prema podacima Komisije, kineski električni automobili obično su oko 20 posto jeftiniji od modela proizvedenih u EU.

Kada je istraga najavljena, predsjednica Evropske komisije Ursula von der Leyen rekla je: "

Cijena ovih automobila je umjetno smanjena ogromnim državnim subvencijama - to iskrivljuje naše tržište."

Komisija je zaključila da lanac vrijednosti akumulatorskih električnih vozila (BEV) u Kini ima koristi od nepravednih subvencija. Proizvođačima u EU prijeti šteta zbog toga.