POTROŠNJA BATERIJE

Električni automobili koji imaju najveći doseg i zašto on nije realan

Doseg je veliki problem električnih automobila, no novi modeli su po tome sve bolji i bolji

Doseg je veliki problem električnih automobila, no novi modeli su po tome sve bolji i bolji. Trend da baterije postaju sve veće ulijeva povjerenje: kombinacija velike snage punjenja i sve većeg kapaciteta baterije smanjuje zabrinutost oko dosega. No kako se mjeri službeni doseg i koliko je on realan. Fabrički podaci o dosegu dobivaju se mjerenjem na ispitnom uređaju pomoću metode WLTP, a proizvođači su taj podatak obavezni objaviti. Međutim, za razliku od WLT potrošnje goriva koja je dosta blizu realne, WLTP doseg električnih automobila prvenstveno se koristi za uspoređivanje među modelima i općenito je prilično nerealan u stvarnom životu. Uglavnom ga možete ostvariti nježnom gradskom vožnjom, no kada počnete jako stiskati gas ili izađete na otvorenu cestu, a pogotovo autoput on drastično pada.

Na početku WLTP ispitivanja baterija mora biti potpuno napunjena. Nakon njegovog završetka se vozilo ponovno spaja na punjač s kablom opremljenim mjeračem električne energije kako bi se uračunali gubici pri punjenju baterije.

Ciklus vožnje koji se koristi u WLTP mjerenjima naziva se WLTC ("Worldwide harmonized Light-duty Test Cycle"). On ima četiri vrste ispitivanja potrošnje "Low" (gradski promet, prosječna brzina 18,9 km/h, maksimalna brzina 56,5 km/h), "Medium" (izvangradska vožnja, prosječna brzina 39,5, maksimalna brzina 76,6 km/h), "High" (brza cesta, prosječna brzina 56,6, maksimalna brzina 97,4 km/h) i "Extra High" (autoput, prosječna brzina 92,0, maksimalna brzina 131,3 km/h). Svemu ovome se pribraja i test pri konstantnoj brzini od 100 km/h. Potrošnja dobivena na kraju uspoređuje se s ukupnom zapreminom baterije i izračunava se teoretski doseg.

U nastavku je popis 10 najboljih automobila na evropskom tržištu po WLTP dosegu. Da bi dobili malo realniju sliku o dosegu oduzmite do 20 posto za prosječni stil vožnje u gradu i na otvorenoj cesti i oko 40 posto za tipičnu vožnju konstantnom brzinom od oko 120 km/h. U zimskim mjesecima kada su temperature niske, doseg električnih auta pada još oko 30 posto. Tako deklariranih 500 km po WLTP-u zimi na autocesti lako može spasti i na samo 200 km…

Top 10 najboljih automobila na evropskom tržištu po WLTP dosegu

Mercedes EQS 769 km

Mercedes EQS SUV 664 km

BYD Seal 650 km

Polestar 2 635 km

Tesla Model S 634 km

BMW iX 629 km

Tesla Model 3 629 km

Mercedes EQE 626 km

BMW i7 625 km

Hyundai Ioniq 6 614 km