Iako je krajem 2019. godine došlo do rasta prodaje električnih automobila, početkom ove godine zbog pandemije koronavirusa očekivanja, na brojnim svjetskim tržištima značajno su pala.
Ako je vjerovati prognozama stručnjaka, najveći udarac ovim vozilima tek slijedi, a očekuje se da bi u drugom kvartalu njihova potražnja mogla pasti za više od 70 posto u odnosu na isto razdoblje lani.
Zbog nove krize, zatvorene su brojne tvornice, a pod velikim se pritiskom tako našla prodaja svih automobila.
No, stručnjaci upozoravaju kako bi situacija, kada su u pitanju eklektični automobil mogla biti još i gora u odnosu na vozila s motorima na unutrašnje sagorijevanje . Tome u prilog, ali i ranije navedenim predviđanjima, ide i podatak da je Kina kao najveće tržište u januaru zabilježila pad prodaje takve vrste auta za 54 posto, dok se ta brojka u februaru popela na čak 90 posto.
U istom je periodu, pak, Evropa bilježila rast, zbog čeka su analitičari iz početka najavljivali pozitivna kretanja koja su se drastično promijenile sirenjem virusa na evropsko tržište.
Ono što posebno izdvaja električne automobile kao 'žrtve' koronakrize je opskrba sirovinama potrebnima za njihovu izradu. Litij, kobalt, nikal i grafit ključni su za izradu baterija, ali do tih je sirovina trenutno sve teže doći, piše Autonet.
Naime, granice zemalja iz kojih se ove sirovine dobavljaju zatvorene su, a proizvodnja i rudarenje su gotovo pa zaustavljeni. Sve to moglo bi značiti da će 2020. biti još izazovnija proizvođačima električnih vozila – a uz pad cijena goriva moguće je da i kupcima neće biti toliko zanimljiva i isplativa kao do prije samo nekoliko mjeseci.