Za pješake električni automobili predstavljaju veću opasnost od vozila s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem.
Prema studiji iz Velike Britanije, dva puta je veća vjerovatnost da će pješake udariti električna/hibridna vozila nego vozila na benzin ili dizel.
Jedan od razloga mogao bi biti taj da su vozila tiša – osobito u gradovima, slabije se čuju zbog okolne buke, objašnjava naučni tim u časopisu Journal of Epidemiology & Community Health.
Vozači električnih ili hibridnih automobila trebali bi obratiti više pažnje na pješake jer ih možda neće čuti i izaći će na cestu, rekli su naučnici.
Također se mora raditi na ublažavanju povećanog rizika. Moguća tehnička rješenja uključuju sisteme za izbjegavanje sudara i autonomno kočenje u nuždi, prenosi HAK revija.
Istraživači pod vodstvom Phila Edwardsa s London School of Hygiene & Tropical Medicine istraživali su rizik od nesreća u Velikoj Britaniji koristeći podatke od 2013. do 2017. godine.
Zabilježeno je oko 96.000 nesreća u kojima su učestvovali pješaci, koje je udario automobil ili taksi. Otprilike u tri četvrtine nesreća sudjelovala su vozila s dizelskim ili benzinskim motorima (nešto manje od 72.000), a u dva posto (oko 1.700) električna ili hibridna vozila.
Za otprilike četvrtinu nije pružena nikakva informacija.
Istraživači su ove brojke stavili u odnos s udaljenosti koju prijeđe svaka vrsta vozila i izračunali stopu nesreća za pješake na oko 160 miliona kilometara.
Godišnji prosjek za električna i hibridna vozila bio je 5,16, dvostruko više nego za benzinska i dizelska vozila (2,40). Većina nesreća dogodila se u urbanim sredinama.