rastu cijene

Električni automobili su preskupi. Zašto?

​Prodaja električnih automobila u Njemačkoj posrće prije svega zato što su skupi, i uopšte - uz neke izuzetke - puno skuplji od svojih benzinskih rođaka, rekao je stručnjak za automobilsku industriju Ferdinand Dudenhofer u novoj studiji tržišta.

Uz to, trgovci nude niži rabat za ionako skupe e-automobile nego za benzince, pa su razlozi promjene udjela očigledni.

Dudenhofer je za istraživanje uporedio cijene, s popustima, 20 najprodavanijih modela električnih automobila i njihovih benzinskih modela. U obzir je uzeo cijene, odnosno popuste koje prodavci novih vozila oglašavaju na internetu.

Prosječna cijena e-automobila je 45.040 eura, a popust je 12.9 odsto, tako da su kupci nove električne automobile u prosjeku platili 39.236 eura.

Uporedni benzinski modeli koštaju u prosjeku 38.228 eura, prije popusta od 15 odsto. S rabatom prosjek pada na 32.355 eura, dakle gotovo 7000 manje od električne braće.

Zanimljivo je da njemački premium proizvođači automobila, posebno BMW, drže malu razliku u cijeni između električnih i benzinskih modela, istakao je Dudenhofer.

Prodavci povoljnijih automobila, primjera radi Opela, rezonuju drugačije.

Tako je električna Corsa bila 13.633 evra, odnosno 79 odsto skuplja od benzinske. Drugi Opelov model, Mokka, u e-varijanti bio je skuplji za 9411 evra ili 35 odsto. Slično je i u ponudi Peugeota, Nissana i kineskih proizvođača.

S takvim cijenama "električni automobili ostaju preskupi za prosječnog potrošača".

Tako su Opel i Peugeot u prvih sedam mjeseci 2024. prodali samo jedan električni automobil na svakih 19 benzinskih automobila u Njemačkoj. Udio e-automobila u prodaji od početka godine do kraja jula je iznosio 12.2 odsto.

Zanimljivo je da BMW e-automobili imaju udio od 16.7 odsto u prodaji, a slično je i s Mercedesom.

Dudenhofer to pripisuje relativno maloj cjenovnoj razlici između električnih i benzinskih modela. Primjera radi, BMW X1 je na električni pogon skuplji samo 2260 evra ili šest odsto.

Inače, prodaja e-automobila je pala od početka godine s istekom državnih subvencija građanima i firmama pri kupovini ovih vozila, prenosi "AutoBlog".