zašto?

Električni Fiat 500 mogao bi dobiti benzinski motor

Prema izvještajima, električni Fiat 500 mogao bi biti naknadno opremljen benzinskim motorom.

Italijanski list Il Corriere della Sera prvi je objavio da je Fiat poslao pismo svojim dobavljačima pitajući da li bi mogli ispuniti povećanje nivoa proizvodnje u svojoj fabrici u Mirafjoriju, u Italiji, na 175.000 automobila godišnje.

Trgovačka publikacija Automotive News Europe (ANE) citirala je dobavljače koji tvrde da bi ovo povećanje od skoro 100.000 automobila (u poređenju sa 77.260 proizvedenih u Mirafioriju 2023.) gotovo u potpunosti uključivalo 500-e s benzinskim motorom.

Neviđena perspektiva da se električni automobil dodatno opremi motorom sa unutrašnjim sagorijevanjem navodno dolazi zbog predstojećih novih zahtjeva za kibernetičku sigurnost u EU.

Njihovo uvođenje bi spriječilo da postojeći 500 s benzinskim motorom – koji se proizvodi u Tychyju u Poljskoj od njegovog lansiranja 2007. – da ostane u prodaji bez ponovne homologacije uz značajne troškove.

Iako britanska automobilska industrija obično prati presedan EU, ti automobili će ostati u prodaji ovdje, što sugerira da bi Tychy 500 također mogao dobiti odgodu izvršenja.

ANE je izvijestio da Fiat tek treba da potpiše konvertovanje 500 EV na benzin. Moguće je da bi mogao odlučiti da ponovo ažurira Tychy 500, kao što je to učinio sa povezanom Fiat Pandom, kojoj je odobreno odlaganje izvršenja do najmanje 2027. godine.

Međutim, ANE je dodao da je platforma 500 EV evolucija one od Alfa Romeo Mito i da je automobil izgrađen na staroj Mito proizvodnoj liniji, sugerirajući da je sve već na mjestu za konverziju na benzin.

Benzinski 500 je ključni model za Fiat. Prema podacima tržišnog analitičara Jato Dynamics, prošle godine je širom Evrope prodato 173.187 modela Fiat i Abarth 500, od čega su 108.943 benzinci.

Fiat se borio da stvori veliku potražnju za 500 EV. Prošlog mjeseca je smanjio smjene u Mirafioriju zbog spore prodaje i ima mogućnost potpunog pauziranja rada tvornice.