Sve masovnija utrka u naoružanju električnim pogonom zahvaća gotovo sve proizvođače, a Volvo je već prilično dugo član družine koja radikalno transformira auto industriju.
Električni XC40 Recharge bačen je na tržišnu vjetrometinu još 2020., potom je 2022. lansiran zanimljiviji C40, a ove godine nastupaju čak dva noviteta na struju. U jesen dolazi veliki novi električni XC90, a uskoro u prodajne salone stižu prvi primjerci EX30, električnog SUV automobila gradskog formata, dužinom od 4,23 metra najmanjeg Volva u posljednjih gotovo pola stoljeća.
Košta 40.700 eura i ulazi u klasu električnih verzija Jeepa Avenger (40.900 eura), Opel Mokke (37.310 eura), Hyundai Kone (39.990 eura) i Mazde MX-30 (37.370 eura). Izdvaja se koji centimetar većim dimenzijama, osjetno većom snagom i boljim performansama, ali i izgledom koji na zanimljiv način prezentira otmjenost, karakterističnu za Volvo automobile.
Osnovna verzija koristi litij-željezno-fosfatnu bateriju (LFP) kapaciteta 49 kWh (brutto 51 kWh) dosega 344 kilometra i elektromotor od 272 KS i 343 Nm, srednja Extended Range varijanta ima jaču, litij-nikl-mangansko-kobaltnu (LNMC) kapaciteta 69 kWh (brutto 71 kWh) s povećanim dosegom od 476 kilometara i elektromotor jednakih mogućnosti, dok se u top verziju Performance ugrađuje baterija kao u srednjoj verziji, ali povezana s dva elektromotora koji ispaljuju 428 KS i 548 Nm, uz doseg 450 kilometara.
Veličinom (4,23 x 1,84 x 1,55 metra) Volvo je najsličniji novoj Hyundai Koni. Karoserija je napravljena i od recikliranih sirovina - 25 posto aluminija i 17 posto čelika i vanjske plastike je obnovljeno
Modularnu Geelyjevu platformu SFA (Sustainable Experience Architecture) i dobar dio pogona Volvo dijeli s novim Smartom #1 i kineskim Zeekrom X. Sada dolazi iz Kine, a od 2025. će iz Belgije