Nakon što je Elon Musk kupio kompaniju, veliki dio Twitterovog tima za prodaju oglasa je otpušten ili izbačen.
Velike kompanije, od General Millsa do Macy'sa, obustavlie su oglašavanje na platformi.
Potencijalno će ih još više slijediti nakon odluke novog vlasnika Elona Muska da obnovi profil bivšeg predsjednika Sjedinjenih Američkih Država Donalda Trumpa i drugih kontroverznih osoba.
Elon Musk mrzi “oglašavanje”
I svaki letimični pogled na ovu društvenu mrežu vjerovatno će pokazati manje oglasa velikih robnih marki, prenosi CNN.
Sve to izgleda kao užasna vijest za kompaniju koja lavovski dio svojih prihoda ostvaruje od oglašavanja. No, Muska možda nije briga.
Izvršni direktor Tesle je ranije rekao da "mrzi oglašavanje". Kao vlasnik Twittera, izrazio je želju da se firma više oslanja na prihod od pretplate nego na dolare od oglašavanja.
Twitter se oduvijek borio da pretvori svoj veliki utjecaj u medijima, politici i kulturi u vrlo uspješan oglašivački posao. I bez potrebe za ugađanjem oglašivačima, milijarder bi bio slobodniji implementirati svoju viziju "slobode govora" na Twitteru.
"Uvijek sam mislio da bi prelazak na pretplatnički posao imao smisla za Twitter. To nikada nije bila sjajna platforma za oglašavanje", rekao je Larry Vincent, profesor marketinga.
Twitterove oglašivačke aktivnosti dugo su bile manje od onih na rivalskom Facebooku. Dijelom zato što nije nudio istu razinu ciljanja korisnika.
Pretvoriti Twitter u uspješan posao s pretplatama značilo bi odstupiti od trenda mnogih drugih medijskih kuća koje su se borila s ovim načinom poslovanja.
Početni pokušaji propali
A Muskovi početni pokušaji su propali. Ažurirana verzija pretplatničke usluge Twitter Blue za 8 dolara mjesečno morala je biti obustavljena nakon samo dva dana.
Opcija je korisnicima omogućavala kupovinu “kvačice za potvrdu”. No, odmah je zloupotrijebljena, nastankom lažnih profila slavnih osoba (osobito samog Muska), kompanija i vladinih agencija.
Musk je prvobitno rekao da će ponovo pokrenuti uslugu 29. novembra. Međutim, u ponedjeljak je sugerirao da bi to mogao dodatno odgoditi "sve dok ne bude visoke pouzdanosti u zaustavljanje lažnog predstavljanja".
Neki promatrači također su se zapitali bi li, s obzirom na status Twittera kao relativno male platforme koju uglavnom koriste mediji, političari i naučnici, takva usluga pretplate mogla biti široko prihvaćena.
Čak i kad bi se svih 217 miliona dnevnih korisnika Twittera pretplatilo na Muskovih 8 dolara mjesečno, godišnji prihod i dalje bi bio manji od četvrtine konkurentske Mete.
Ipak, neki eksperti imaju razloga misliti da milijarder to može izvesti.
"Twitter je prošlog mjeseca bio daleko zabavniji od Netflixa. Vrijedio je 8 dolara", rekao je Roy Price, osnivač Amazon Studiosa.
Izvršni direktor Salesforcea Marc Benioff naglasio je:
"Nemojte potcjenjivati Muska”.
A suosnivač Twitcha, Justin Kan, misli da će Twitter "vjerojatno preživjeti i potencijalno napredovati!".
Kao razlog navodi da, za razliku od nekih visokoprofiliranih korisnika koji su najavili odlazak s platforme, većinu običnih korisnika vjerovatno nije briga ko i kako vodi Twitter.