Energetska kriza u Njemačkoj ima primjetan učinak na raspoloženje potrošača, potvrdilo je za AA Njemačko udruženje trgovaca.
Franziska Berg iz udruženja tvrdi da se trgovci suočavaju sa smanjenom prodajom i prihodima. Dok je božićna sezona veoma malo popravila situaciju.
"U posljednjih nekoliko mjeseci primijetili smo da je raspoloženje potrošača na niskom nivou. Te je nastavilo da opada, a sada se za Božić poslovno raspoloženje donekle poboljšalo", rekla je Berg.
Istakla je da potrošače u najvećoj mjeri opterećuju energetska kriza, inflacija te visoki energetski troškovi.
"I maloprodajne kompanije prirodno osjećaju posljedice toga jer su ljudi oprezni u pogledu toga kako troše novac”, dodala je Berg.
Prema ispitivanju kompanije za istraživanje tržišta NielsenIQ, građani Njemačke suzdržavaju se od kupovine zbog neobuzdanog rasta inflacije.
Oko 44 posto ispitanika reklo je da izbjegava luksuzne proizvode. Dok 31 posto je smanjilo broj obroka vani, odlučujući se za pripremanje hrane kući.
Berg je naglasila da su primijetili trend u kojem potrošači mijenjaju skupe brendove za jeftinije te da kupuju proizvode na popustu.
“Ono što smo također primijetili je da potrošači kupuju drugačije nego prije krize. Svjesniji su kupovne cijene, više pažnje obraćaju na sniženja. Također radije kupuju brendove privatne robne marke ili proizvode s popustom”, istakla je Berg.
U istraživanju koje je naručila Njemačka organizacija potrošača, 61 posto potrošača je izjavilo da kupuje jeftinije namirnice. Dok 56 posto kupuje manje odjeće, a isti postotak ljudi generalno konzumira manje.
Dok eurozona doživljava inflaciju bez presedana, Njemačka je posebno teško pogođena.
Računi za energiju domaćinstava u Njemačkoj, prema zvaničnim podacima, skočili su za više od 50 posto u odnosu na isti period prošle godine. Inflacija cijena hrane trenutno iznosi više od 20 posto.
Većina porodica i pojedinaca primorani su da donose teške odluke kako bi mogli platiti svoje mjesečne troškove i račune.