Katastrofalne poplave koje su zadesile našu zemlju, odnijele do sada šesnaest života, bacile mnoge u potragu za nestalim te izazvale ogromne materijalne štete, pogodile su i željeznički saobraćaj na ovom području. Naime, tokom apokalipse željeznička pruga u dužini od 200 metara ostala je da visi u zraku.
Aktivirani su promptno ljudstvo i mehanizacija. S obzirom na stepen devastacije, u preduzeću Željeznice FBiH su shvatili da ne mogu samostalno riješiti taj problem, pa su o tome informirani Vladu FBiH i Federalno ministarstvo prometa i komunikacija.
"Neće se tako brzo u Željeznicama situacija riješiti, ne možemo ni prići tom lokalitetu. Nisu ni cestovni radovi još završeni", kaže Enis Džafić, direktor Željeznica FBiH za Raport.
Trenutno rade geodeziju, geološka ispitivanja terena, da vide u kojem je pokretu zemljište.
Kada je u pitanju eventualno pokretanje željezničkog saobraćaja, odgovara da je angažirana kuća koja će napraviti privremeno, tehničko rješenje za postavljane mosta ili nasipa da bi se pruga mogla pustiti u saobraćaj.
"Kad uradimo projektnu dokumentaciju, ukoliko ne bude drugog rješenja, onda će se raspisati postupak javne nabavke i tek tada ćemo znati. Niko u ovom momentu ne može reći ni pet dana, ni mjesec, zavisi od procedura i zakona kojom dinamikom možemo ići", objašnjava Džafić.
Navodi da su trenutno dvije ekipe na terenu, jedna procjenjuje štetu, dok druga čisti nanose.
"Većinom su kod željeznica bili pješčani nanosi i kamenje na pruzi. To smo već očistili iz pravca Mostara do Komadinovog vrela gdje je najveće oštećenje i iz pravca Konjica, odnosno Ostrošca prema Donjoj Jablanici, tu smo u cijelosti očistili kolosijek, tako smo ušli u stanicu Jablanica i čekamo saglasnost nadležnih da možemo čistiti u stanici Jablanica. Poslije stanice Jablanica prema Komadinovom vrelu voda je odnijela trup pruge tu na dva mjesta faktički imamo prugu u zraku", pojasnio je Džafić za Raport
Potcrtava da su im to dva najteža mjesta, najteža oštećenja.
"Poslije uključivanja napona vidjet ćemo šta nam je s elektorenergetskim postrojenjima. Što se tiče pruge, šina... to trenutno nije oštećeno, sad je samo pitanje nasipa da bi se saobraćaj mogao uspostaviti. Projektant će dati najbrže rješenje, kao i potencijalnu cijenu", kazao je Džafić.
Premijer Vlade FBiH nedavno je iznio alarmantan podatak da je dnevni gubitak Željeznica FBiH zbog katastrofalnih poplava gotovo 300 hiljada KM. S obzirom na to da je željeznička komunikacija između Sarajeva i najvažnijeg transportnog pointa Luke Ploče u prekidu, taj podatak i ne čudi.
U Željeznicama ne znaju kad bi mogao krenuti ponovo saobraćaj na ovoj relaciji.
"Sav transport iz Ploča prema Sarajevu, Zenici... i obrnuto obustavljen je do daljnjeg", zaključio je Enis Džafić za Raport.