mali efekt

Euro 2024. će imati slab utjecaj na ekonomski rast Njemačke

Evropsko prvenstvo u nogometu 2024. godine, koje je počelo u Njemačkoj, vrlo malo će i samo kratkoročno podstaći privredni rast u ovoj državi.

Od njega će prvenstveno profitirati turizam.

Prema analizi minhenskog ekonomskog instituta Ifo, efekt Eura za njemačku privredu bit će dodatna milijarda eura zahvaljujući stranim turistima.

To je približno 0,1 posto ekonomskog učinka u drugom kvartalu, prenose agencije.

„U makroekonomskom smislu, ovakav tip velikih manifestacija ima srazmjerno mali efekt, sa izuzetkom turizma“, rekli su stručnjaci instituta.

Oni su dodali da će i njemački potrošači vjerovatno u kraćem periodu više potrošiti u ugostiteljstvu i maloprodaji, ali će zbog toga smanjiti izdatke u drugim oblastima.

To sugerišu, prema njihovoj analizi, i iskustva sa Svjetskog prvenstva u fudbalu 2006. koje je također održano u Njemačkoj. Tada su u početku dolasci i noćenja stranih gostiju porasli za po 25 odsto.

"Taj efekt je, međutim, kratkog vijeka, tako da će obim eksportnih usluga po odlasku turista u trećem kvartalu ponovo pasti i vjerovatno se zadržati na sadašnjem nivou“, rekli su stručnjaci.