Radnici bosanskohercegovačke firme Euro-Asfalt probili su glavnu cijev na tunelu T1 Divača u Sloveniji dužine 6.707 metara.
Tačka proboja nalazila se na dužini 4.245 metara. S druge strane tunel je probijala slovenska kompanija Kolektor.
Refik Hodžić, voditelj projekta, istakao da je to do sada najduži probijeni tunel kako za Republiku Sloveniju ali i za kompaniju Euro-Asfalt.
Kao specifičnost navodi i način kopanja tunela u dubinu što je uz geologiju terena predstavljao dodatni izazov prilikom probijanja. Uz glavni tunel izvršeno je i probijanje servisnog tunela iste dužine.
Računajući obje cijevi, do sada je iskopano oko osam kilometara tunela.
Tunel T1 Divača je ključni željeznički tunel i jedan od osam tunela na dionici TIR 2, projektu izgradnje željezničke pruge Divača - Koper u Sloveniji.
"Željeznička pruga 21. stoljeća imat će kapacitet prolaza od 212 voznih kompozicija dnevno, iako nagib na pojedinim sektorima iznosi i do 17 posto.
Trasa se spušta s visoka, od Divače na kraškoj visoravni, do nivoa mora kod luke Koper. Zbog veoma teške konfiguracije terena, strogih ekoloških ograničenja i savladavanja oko 400 metara visinske razlike, čak 75 posto rute će prolaziti tunelima.
Ruta je duga 27.1 km i na njoj je planirana izgradnja sedam tunela, kao i tri vijadukta. Upravo su tuneli oblast niskogradnje u kojoj se Euroasfalt specijalizirao u posljednjih nekoliko godina i postao lider u regiji i zemljama EU", kažu iz ove kompanije.