DISKRIMINACIJA KUPACA

Evropska komisija pozvala Apple da prestane s praksom geoblokiranja u svom ekosistemu

Evropska unija, poznata po strogim pravilima i regulaciji tržišta, još je jednom u fokus stavila Apple. Izvršno tijelo, Evropska komisija, pozvala je Apple da prekine s praksom „geoblokiranja“ u svojim servisima: App Store, Apple Arcade, Apple Music, iTunes Store, Books i Podcasts. Zajedno s CPC-om (Consumer protection cooperation regulation), tj. mrežom nacionalnih tijela za zaštitu potrošača, zatražila je od Applea da uskladi svoje poslovanje s EU pravilima protiv geoblokiranja.

CPC mreža otkrila je da Apple Media Services (zajednički naziv sve navedene Appleove usluge) imaju različito korisničko sučelje i funkciju za različite zemlje u Evropskoj uniji, odnosno Evropskom ekonomskom prostoru (EEA). U verzijama aplikacija ovih usluga potrošačima je dopušten samo pristup sučelju namijenjenom državi u kojoj su registrirali svoj Apple račun, zbog čega se "suočavaju sa značajnim izazovima kad to pokušaju promijeniti", što nije dopušteno prema EU regulaciji protiv geoblokiranja.

Također, prilikom kupnje na Appleovim servisima, potrošači mogu koristiti samo platne kartice izdane u zemlji u kojoj su registrirali svoj Apple račun, a ne smiju ni preuzimati aplikacije koje se nude u drugim zemljama, navodi se u pozivu.

EK i CPC mreža inzistiraju na tome da bi potrošači "trebali moći preuzeti aplikacije koje se nude u drugim zemljama EU/EEA kada putuju ili privremeno borave u toj zemlji".

Propisi o geoblokiranju zabranjuju neopravdanu diskriminaciju između kupaca iz EU-a na temelju njihovog državljanstva, prebivališta ili lokacije poslovnog subjekta kada žele kupiti robu i usluge od trgovaca koji se nalaze u drugoj zemlji EU-a. Istragu su vodili belgijska Glavna uprava za privrednu inspekciju, njemačka Bundesnetzagentur i irska Komisija za tržišno natjecanje i zaštitu potrošača, pod koordinacijom EK.

Apple sada ima rok od mjesec dana da odgovori na ovaj poziv i predloži rješenja prakse geoblokiranja. Ako Apple ne riješi ove nedoumice, ili ništa ne poduzme po tom pitanju, tijela svake države članice za zaštitu potrošača „mogu poduzeti mjere za osiguranje usklađenosti“.

EK za sada ne navodi o kakvim mjerama se radi.