Mnogi nagađaju kako se stvara novi trend koji će pogoditi vlasnike velikih i rastrošnih modela u urbanim sredinama. Usprkos sveprisutnim pričama o ekološkim aspektima cestovnog prijevoza, činjenica je da su SUV vozila preuzela primat i svakim danom su sve popularnija. Velika su to vozila koja "zahvaljujući" većoj masi i nezahvalnoj aerodinamici troše više goriva od jednako motoriziranih kompakta ili limuzina.
U Parizu su svjesni neekološkog aspekta takvih vozila pa su odlučili vlasnike SUV-ova dodatno opteretiti. Naime, kako piše Guardian, pariški vijećnici su prošlog mjeseca odobrili mjeru prema kojoj će se prilikom izračuna novih taksi za parkiranje u obzir uzeti veličina, masa i motor vozila, piše Revija HAK.
Ekološka stranka (EELV) predložila je zakon rekavši da se broj SUV vozila u Parizu povećao za oko 60 posto u posljednje četiri godine i da ima 1,15 miliona takvih osobnih vozila u gradskom području. Pritom se očekuje da će redovno teška električna vozila zamjetne potrošnje biti izuzeta iz mjere, kao i vozila u vlasništvu velikih porodica.
Zanimljivo je da Pariz nije prvi grad u Francuskoj s ovom mjerom. Naime, i Lyon od iduće godine uvodi sistem naplate parkiranja na temelju veličine, težine i motora vozila. Tako će vlasnici električnih vozila bez obzira na masu plaćati minimalnu naknadu od 15 eura, dok će vozila mase veće od 1725 kg pokretana fosilnim gorivima plaćati trostruko veću naknadu.
U istom smjeru ide i Njemačka, gdje su sve glasnija razmišljanja da cijenu parkiranja treba usaglasiti s veličinom vozila.