NOVOSTI IZ MARANELLA

Ferrari je otvorio ‘fabriku budućnosti‘ u kojoj će proizvoditi i električni model

Ferrari u budućnosti namjerava proizvoditi velik broj električnih modela. Prvi električni Ferrari bi trebao na ceste stići krajem iduće godine, no već sada je otvorena fabrika u kojoj će se proizvoditi taj model, ali i mnogi drugi modeli ovog proizvođača. Novi pogon nazvan E-building je otvoren u nazočnosti italijanskog predsjednika Sergia Mattarelle i postupno će biti pušten u rad do kraja ove godine.

Fabrika kvadratnog oblika, visoka 25 metara ima površinu od 42.000 kvadratnih metara i u njenu izgradnju uloženo je oko 200 miliona eura. Uveliko je automatizirana, digitalizirana i učinkovita te spada u takozvane fabrike 4. generacije.

U automobilskom sektoru grade se mnoge nove fabrike koje spadaju u ovu kategoriju, ali projekt Ferrari E-building jedinstven je po tome što je fabrika sposobna proizvesti bilo koji model u ponudi: od 296 do 12Cilindri, preko Purosanguea do Rome i budućeg električnog modela. Ovo je vrlo važno za Ferrari s obzirom na to da proizvode mnogo specijalnih modela u malim količinama i s vrlo visokom razinom personalizacije.

Ferrari je mislio i na radnike i kvalitetu radnog okruženja u smislu akustične udobnosti, temperature, zelenih površina i "vizualne udobnosti" s pravom kombinacijom prirodne i umjetne rasvjete. Rad bi trebao biti olakšan i ergonomijom radnih mjesta, koja je poboljšana "kolaborativnim" robotima koji pomažu radnicima prilagođavajući svoje radnje njihovim fizičkim i operativnim potrebama.

Zgrada također uključuje prostor namijenjen prekvalifikaciji i obuci zaposlenika o elektrifikaciji marke, s fokusom na elektromotore i hemiju baterija, kao i procese poput montaže.

Cijelo postrojenje bit će bez emisija jer je jedan od ciljeva potpuna samostalna proizvodnja energije, što će se iduće godine postići postavljanjem 3000 solarnih panela ukupne snage 1,3 MW.

"Primijenjeno je nekoliko vrhunskih rješenja za ponovno korištenje energije i kišnice u proizvodnom ciklusu. Na primjer, više od 60 posto energije korištene za testiranje baterija i motora obnavlja se putem akumulatora i koristi za nove procese", istakli su u Ferrariju.

Fabrika je izgrađena bez trošenja dodatnog zemljišta, zamjenjujući stare, zastarjele i energetski vrlo intenzivne industrijske strukture na oko 100.000 kvadratnih metara. Za pristup fabrici izgrađena je cesta pored koje je 1,5 kilometara duga biciklistička staza.