istanbulski posao

Forto za Raport: Dodikova najava je predizborna. Nemamo ni projekte za dionice autoputa koje on spominje

U ove tvrdnje ću vjerovati kad vidim konkretne dokaze, kaže ministar prometa i komunikacija Bosne i Hercegovine

Milorad Dodik je jučer ustalasao javnost u Bosni i Hecegovini, objavom u svom stilu, dakle prilično bahato i slavodobitno, kada je poručio kako je u Istanbulu "finalizirao razgovore u vezi s izgradnjom dionice autoputa i brze ceste Beograd-Sarajevo".

Objasnio je predsjednik Republike Srpske da je riječ o dionici "od Donjeg Vardišta do Istočnog Sarajeva, dužine 130 km, kao i kroz Brčko distrikt u dužini od 33 kilometra".

Neophodne procedure

"Očekujem da će biti završene sve neophodne procedure kako bi radovi mogli početi sljedeće godine", dodao je Dodik, ispalivši još da je "spremno 500 miliona eura za autoput Beograd-Sarajevo".

S obzirom na to da je riječ o projektu koji sprovode dvije države, a da je Dodik, blago rečeno, neko čije baš istupe ne treba uzimati zdravo za gotovo, tražili smo komentar ministra prometa i komunikacija BiH Edina Forte.

Dodik se oglasio iz Istanbula

Uostalom, aktuelni ministar prometa i komunikacija Bosne i Hercegovine na tu je temu vodio sastanke sa srbijanskim ministrom građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Srbije Goranom Vesićem.

Za početak, na molbu da komentira Dodikove bombastične najave, Forto je za Raport rekao:

"Bilo bi odlično da se ovaj projekt započne, a u ove tvrdnje ću vjerovati kad vidim konkretne dokaze.

Da bi se autoput desio kroz Brčko, potrebno je donijeti prostorni plan koji je godinama zakočen, pa onda uraditi projektnu dokumentaciju.

Za dionicu od Vardišta do Istočnog Sarajeva, također, ne postoji projekt koliko mi je poznato. Čini mi se da je ovo jedna predizborna izjava".

Spojiti Tuzlu sa Distriktom Brčko

Potom je predsjednik Naše stranke iznio svoj stav prema projektu autoputa Sarajevo-Beograd.

"Prvo je potrebno spojiti Tuzlu sa Distriktom Brčko.

Na tome trenutno radi Vlada Federacije BiH. Zatim je potrebno uraditi projekt kroz Brčko, a preduslov za to je donošenje novog prostornog plana.

Forto: Kako povezati Sarajevo i Tuzlu

Istovremeno, potrebno je da Vlada FBiH odredi tačno na koji način će povezati Sarajevo i Tuzlu, da li izgradnjom dionice Žepče - Tuzla sa postojećeg koridora 5c ili na neki drugi način", objašnjava Forto.

Dodaje da "i RS treba spojiti Brčko i Bijeljinu, jer je Srbija već izgradila autocestu do nadomak Bijeljine".

"Tad ćemo imati spojena dva glavna grada.

U kojoj fazi su sve ove dionice mogu reći entitetske vlade koje imaju nadležnost za izgradnju autoceste", rekao je Forto za Raport.