Edin Forto ostaje na čelu Naše stranke naredne četiri godine, odlučeno je na stranačkom Kongresu koji je održan prije tri dana u Sarajevu.
Izabrani su i potpredsjednici stranke, usvojene izmjene Statuta i programska deklaracija.
Prvi čovjek Naše stranke i ministar komunikacija i prometa Bosne i Hercegovine, Edin Forto, govorio je u emisiji BHT1 uživo o stranačkom kongresu, ali i ostalim aktuelnim temama.
Lokalna stranka
Poručio je da bez te političke stranke, neće biti moguće donositi političke odluke u Bosni i Hercegovini, na bilo kom nivou.
"Mi smo jedno vrijeme percipirani kao lokalna sarajevska stranka, zato što smo i krenuli na lokalnim izborima 2008. godine. Zvali su nas 'stranka cuka i maca', 'ležećih policajaca'. Tražili smo da se oko škola uspori saobraćaj, da se zaštiti park itd.
Taj aktivizam se pretvorio u ozbiljnu političku organizaciju. Godinama smo govorili da želimo doći u poziciju da se bez nas ne mogu donositi ključne odluke. Sada smo uspjeli da to imamo i na federalnom i na državnom novou.
Ono što ostaje neka ambicija za budućnost je da nastavimo širenje Naše stranke u cijeloj Bosni i Hercegovini, posebno u Hercegovini i Republici Srpskoj", kazao je Forto.
Najavio je još snažniju afirmaciju zelenih politika, koje su i dosad bile jedan od temelja djelovanja Naše stranke.
Liberalni glas
"U Evropskom parlamentu postoje grupe gdje se stranke sa svojim evropskim zastupnicima udružuju u velike grupe ili stranke. Postoji velika zelena internacionala i velika liberalna internacionala.
Mi smo se dvoumili u koju da idemo. Ali, imajući u vidu koliko je BiH potreban taj liberalni glas, odlučili smo se ići u liberalnu internacionalu. Vidjeli smo da i tu postoje stranke koje su zelene po svojoj ideologiji i da možemo zadržati tu zelenu dimenziju", kazao je Forto.
Naglašava da je Naša stranka, institucionalno, kroz svoje kampanje zagovarala zaštitu okoliša, rijeka, životne sredine, ali i kvaliteta urbanog življenja.
"To će u narednom periodu biti još više naglašeno. Zato smo u pregovorima sa našim partnerima na federalnom nivou zahtijevali da imamo ministricu okoliša i turizma", kaže Forto.
Forto se osvrnuo na izbor predsjednika Naše stranke i zašto je on bio jedini kandidat.
"Ne znam zašto nije bilo više kandidata, volio bih da jeste. Postoje neke analize koje kritikuju ima li demokratije. Naša stranka je ove godine slavila 15 godina postojanja. Ja sam u njoj 14 i ja sam četvrti predsjednik.
Nismo društvo jednog lica
Nemamo problem sa nasljedstvom predsjednika u smislu da imamo smjene. Nismo društvo jednog lica kao što neke stranke znaju biti", kazao je Forto.
Naša stranka će, naveo je, nastaviti da bude socijalna i liberalna.
"Nemamo velikih promjena Statuta. Promijenili smo neke stvari za koje smo smatrali da će učiniti stranku efikasnijom. Nema ništa što bi imalo neku političku posljedicu u smislu da stranka drugačije zagovara ono za šta se borimo.
Naša ideologija ostaje takva kakva jeste. Mi smo socijal-liberalna stranka. U grupi smo evropskih liberalnih stranaka kao punopravna članica i kao najjača članica iz ove regije.
Težimo da budemo glasniji i proaktivni i to ćemo ostati", kazao je Forto.
O autoputu Sarajevo - Beograd
Forto je govorio i o projektu izgradnje autoputa Sarajevo – Beograd.
On ističe da svi glavni gradovi u regiji moraju biti bolje povezani saobraćajnom infrastrukturom, što ne uključuje samo ceste nego i željezničke koridore.
"Mislim da to je možda najveća greška bivše Jugoslavije, koja je gradila infrastrukturu, ali nije na pravi način povezivala glavne gradove. To može biti jedan od fokusa u ovom mandatu, da pokušamo pripremiti i izvesti projekte koji će nas regionalno uvezati.
Imajući u vidu da su sve te države kandidatkinje za ulazak u EU, postoji projekat Transportna zajednica koji 80 posto finansira EU, a 20 posto zemlje članice Zapadnog Balkana koje su kandidati. Tu su i BiH, Crna Gora, Srbija, Albanija i Sjeverna Makedonija.
Svi mi kroz tu Transportnu zajednicu imamo pravo tražiti da se dese određene stvari - olakšanje procedura pri putovanju, ucrtavanje novih koridora u Evropskoj komisiji kako bi se oni lakše finansirali, kako bi dobili veća bespovratna sredstva...
Sve je to jedna mreža koja treba da integrira našu putnu i željezničku mrežu u mrežu EU", kazao je Forto.
Naglasio je da je pitanje izgradnje autoputa Sarajevo - Beograd unutrašnje pitanje Bosne i Hercegovine koje, kako je rekao, dosad nije riješeno.
Prema njegovim riječima, osnovni problem je pitanje političke volje.
Suština je, ističe Forto, to što Bosna i Hercegovine nije cestovno povezana, Krajina nije povezana, a Tuzla je u potpunoj saobraćajnoj izolaciji.