Ponekad proizvodi na koje ste navikli poskupe, iako vas političari uvjeravaju da cijene ne rastu. A ponekad cijene na policama ostanu iste, a vi svejedno plaćate više nego do sada. Tom trgovačkom triku Francuska je odlučila stati na kraj.
Čokolada koja je nekada na policima sadržavala sto grama, sada je 80 grama, a njena se cijena nije promjenila. Za taj pojam – pojam šrinkflacije – već se dugo zna.
Kako bi zaštitila kupce od takve nepoštene prakse prikrivanja porasta cijene, francuska Vlada odlučila je da su trgovci dužni staviti vidljive oznake na proizvode čije su količine smanjila, a cijena ostala ista. I to nije jedina zemlja u kojoj se koristi takva praksa.
Svatko ko tako ne učini može dobiti kaznu i do 3.000 eura.
Kada bi se pitalo proizvođače – oni se vjerojatno ne bi složili da je riječ o prevari. Jer sve je naznačeno, iako možda vrlo sitnim slovima.
Da za istu količinu dobiva veću cijenu, odnosno pokriva troškove proizvodnje tako da njegov profit ili zarada u principu ostaje ista.
Ali trikovi poput šrinkflacije – na tržištu nisu jedini. Proizvođači ponekad štede i u proizvodnji – smanjujući kvalitet proizvoda.