pada prodaja

Francuski proizvođači žestokih pića u problemima. Postoji samo jedna “svijetla tačka”

Prodaja francuskih žestokih pića smanjila se i u prvih pet ovogodišnjih mjeseci, pokazali su podaci proizvođača.

To signalizira nastavak silaznog trenda u uvjetima smanjene kupovne moći potrošača u Francuskoj i svijetu.

Lani se obim izvoza smanjio za 13 posto, na 406 miliona litara, objavilo je udruženje Federation Francaise des Spiritueux.

Vrijednost izvoza smanjila se za 12 posto, na 4,8 milijardi eura, pokazuju podaci FFS-a.

Prodaja u Sjedinjenim Američkim Državama potonula je čak 36 posto, uz gotovo isti postotni pad prihoda.

Isporuke konjaka smanjile su se za 21 posto. Konjak čini čak 70 posto francuskog izvoza žesrokih pića. Odredište čak 19,4 posto isporuka bila je Kina, prema podacima proizvođača.

Prodaja se smanjila i na domaćem tržištu, treću godinu zaredom, ističu u udruženju, navodeći da je u velikim maloprodajnim firmama lani pala za 4,3 posto, na 251 milion litara.

Od 2020. potonula je za deset posto, napominju iz udruženja.

Cijene rastu pa potrošači sve manje izlaze kako bi uštedjeli, objašnjavaju u FFS-u.

Jedina je "svijetla tačka" konzumacija modernih spritz napitaka i likera od bazge, sa stopama rasta od 17,2 odnosno 39 posto.

Novi udarac sektoru mogla bi biti kineska istraga o dampingu. Peking je odlučio provjeriti uvoz žestokih pića iz Evropske unije nakon pritužbi domaćih kompanija da se prodaju po umjetno niskim cijenama.