IT

Generacija Z masovno odbija telefonirati, četvrtina nikad u životu nije odgovorila na poziv: ‘Ko zna šta će mi javiti’

Četvrtina ispitanika u dobi između 18 i 34 godine priznala je u anketi da se nikad nije javila na telefon. Na pitanje šta bi učinili kada bi im telefon zvonio, četvrtina ispitanika rekla je da ga je ignorirala.

Neki su rekli da su nakon ignoriranja guglali broj koji ih zove, a ako bi ih zvali prijatelji ili porodica poslali bi im poruku umjesto da bi ih nazvali.

Nešto više od polovine ispitanih smatra da neočekivani poziv automatski znači da slijede loše vijesti. Gotovo 70 posto njih reklo je da više voli primati poruke nego poziv, a čak 37 posto njih bi radije primilo glasovnu poruku.
Među onima između 35 i 54 godine, samo jedan posto ispitanika reklo je da bi radije primilo glasovnu poruku nego tradicionalni poziv.

Komičarka će vijest o porodu objaviti na društvenim mrežama

Londonska komičarka Freya Mallard je u razgovoru za The Times ispričala da se neće javiti na telefon osim ako ne očekuje poziv.
“Jednostavno više ne obavljamo spontane pozive. Više volim glasovnu poruku jer je puno manji pritisak. Moja mama, s druge strane, voli neočekivano nazivati”, rekla je Mallard.

Komičarka, koja je trudna, toliko prezire telefonske pozive da planira vijest o porođaju objaviti samo na društvenim mrežama, bez da telefonira bližnjima.

“Mislim da je to najbolji način da svi znaju bez razmišljanja o tome kome prvo reći i smisliti što zapravo reći”, kaže Mallard.

Glasovne poruke predstavljaju manji pritisak

Dvadesetogodišnji barmen Calum Godson za The Times je ispričao kako nije nikada koristio svoj mobitel za upućivanje poziva. Kaže da se javlja samo ako ga zove majka.

“Ne vidim smisla koristiti telefon da nekoga nazovem, mnogo je lakše samo mu poslati poruku”, kaže Godson.

Anketu s 2.000 ispitanika provela je stranica za uspoređivanje cijena Uswitch. Stručnjak za mobilne telefone u kompaniji, Simrat Sharma, kaže da je “staromodni telefonski poziv” postao rijetkost. No, Sharma kaže da klasični pozivi nisu posve mrtvi.

“Još vrlo cijenimo lične pozive za dijeljenje velikih životnih trenutaka. Međutim, generacija Z i mlađi milenijalci sve više preferiraju glasovne poruke koje za njih predstavljaju manji pritisak, jer signaliziraju da je manje hitno odgovoriti”, objašnjava Sharma.