elektromobilnost

Gigant električnih automobila BYD pretekao Teslu: Potpuno punjenje za pet minuta

Elektromobilnost se ubrzano razvija posljednjih godina. Sve više ljudi odlučuje se za električni automobil, ne samo zbog ekološke svijesti već i zbog nižih troškova rada. Međutim, ostaje jedan veliki izazov: vrijeme učitavanja.

Dok punjenje goriva u konvencionalno vozilo sa motorom sa unutrašnjim sagorijevanjem traje samo nekoliko minuta, vozači e-automobila često su morali da se nose sa znatno dužim vremenom punjenja. Ali sada bi tehnološki napredak mogao eliminirati ovaj nedostatak električnih automobila.

Proizvođač električnih automobila BYD uvodi brzi punjač

Kineski proizvođač automobila BYD predstavio je tehnologiju brzog punjenja za električna vozila koja bi mogla revolucionirati punjenje, prenosi AFP. Zahvaljujući novoj tehnologiji, vrijeme punjenja može se drastično smanjiti. Ovo bi konačno moglo učiniti takozvanu anksioznost dometom prošlošću.

Nova "Super e-Platforma" omogućava prijenos dovoljno energije za domet do 470 kilometara u roku od samo pet minuta – uz vršnu snagu do 1.000 kilovata.

Poređenja radi: Teslini superpunjači dostižu maksimalno 500 kilovata. U poređenju sa uobičajenim javnim stanicama za brzo punjenje, koje daju samo 50 kilovata, ovo je već mnogo. Punjači velike snage mogu podnijeti do 350 kilovata.

Koliko dugo morate čekati da se automobil napuni uvelike varira ovisno o modelu i stanici za punjenje. Vremenski rasponi se kreću od 30 minuta do 14 sati. Tesla Model 3, naprimjer, treba oko 27 minuta da se napuni od deset do 80 posto na stanici za punjenje od 250 kW. Modelu je potrebno samo 15 minuta da pređe domet od 240 kilometara.

Nova tehnologija ima za cilj borbu protiv "anksioznosti dometom"

Sa svojim sistemom brzog punjenja, BYD želi da električna vozila učini privlačnijima i da ublaži strahove ljudi o novom tipu vožnje. Mnogi strahuju da električnim automobilima neće moći putovati na velike udaljenosti ili će, u najgorem slučaju, čak zaglaviti negdje usred ničega jer nigdje u blizini nema stanice za punjenje. Fenomen čak ima i svoje ime: anksioznost dometa.

„Naš cilj je da vrijeme punjenja električnih vozila bude tako kratko koliko i kod vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorijevanjem“, kaže osnivač BYD-a Wang Chuanfu.

Prateći novu tehnologiju, BYD je predstavio dva modela automobila koji će prvi imati koristi od "Super e-platforme": Han L Sedan i Tang L SUV. Kompanija također planira da izgradi više od 4.000 ultrabrzih stanica za punjenje u Kini. Nakon što je BYD predstavio svoje nove proizvode, njegove zalihe su porasle za više od šest posto.