Ekonomija

Globalni prihodi od oglašavanja će uskoro dosegnuti 1 bilion dolara. Internet postaje gospodar ovog tržišta

Korištenje streaming servisa i dalje raste, ali tržišni igrači sada su fokusirani na konsolidaciju, prijenose sportova uživo, suzbijanje dijeljenja lozinki i prihode temeljene na oglasima kako bi potaknuli rast u uvjetima sve jače konkurencije u sektoru.

Unatoč privrednim izazovima, tehnološkim poremećajima i pojačanom takmičenju na pojedinim geografskim područjima i u okviru pojedinih sektora, globalni sektor zabave i medija nastavio je rasti u 2023. godini. Prema danas objavljenom PwC-ovom istraživanju o sektoru zabave i medija Global Entertainment & Media Outlook 2024-28, ukupni prihodi su porasli za 5 % na 2,8 biliona dolara, što je više od ukupnog privrednog rasta prema podacima MMF-a.

SAD u vrhu

Istraživanje, koje obuhvata 13 sektora u 53 zemlje i teritorija, predviđa da će globalni prihodi sektora zabave i medija do 2028. godine dosegnuti 3,4 bilijuna dolara, s ukupnom godišnjom stopom rasta (CAGR) od 3,9 %.

Naime, očekuje se da će prihodi od oglašavanja do 2026. godine dosegnuti 1 bilion dolara i predviđa se da će pridonijeti više od polovine (55 %) ukupnog rasta prihoda sektora zabave i medija u sljedećih pet godina.

Istraživanje također pokazuje da se streaming servisi, koji su tradicionalno ovisili o pretplatničkim modelima, suočavaju s većom konkurencijom i izazovima u korištenju i prihvatanju od strane potrošača. Kako bi potaknuli rast, sada su fokusirani na konsolidaciju, prijenose sportova uživo (uključujući velike događaje poput Ljetnih olimpijskih igara), suzbijanje dijeljenja lozinki i usvajanje modela temeljenih na oglasima.

Na globalnom nivou, SAD je i dalje najveće tržište potrošnje i oglašavanja, s projiciranim CAGR-om od 4,3 % do 2028. godine. U 2023. godini na SAD je otpadalo više od jedne trećine globalne potrošnje. Međutim, druga velika tržišta, uključujući Kinu (7,1 %) i Indiju (8,3 %), te manje zrela tržišta poput Indonezije (8,5 %) i Nigerije (10,1 %), bilježe brži rast.

Werner Ballhaus, globalni voditelj usluga u sektoru zabave i medija, PwC Njemačka, izjavio je:

Rizici i prilike

„Kako globalni sektor zabave i medija nastavlja rasti, tržišni igrači suočavaju se s rizicima, ali i s prilikama. Promjene u preferencijama potrošača, zajedno s neizvjesnostima u vezi s kontinuiranim utjecajem digitalne transformacije i novih tehnologija poput generativne umjetne inteligencije, pokreću val transformacije u poslovnim modelima. Kako bi osigurali svoj udio u rastućim izvorima prihoda koje smo utvrdili, tržišni igrači moraju preispitati kako njihove kompanije stvaraju, isporučuju i zadržavaju vrijednost. To podrazumijeva iskorištavanje rasta oglašavanja te istovremeno iskorištavanje snažnog potencijala umjetne inteligencije. S obzirom na rastuću potrošnju virtuelnog sadržaja od strane potrošača, kompanije će morati proširiti svoju ponudu proizvoda i nastaviti komunicirati s potrošačima na platformama na kojima oni provode većinu svog vremena.”

Očekuje se da će do 2028. godine globalni prihodi od oglašavanja rasti po godišnjoj stopi od 6,7 % (CAGR), što je više od druga dva velika analizirana segmenta sektora zabave i medija: povezivost (2,9 %) i potrošači (2,2 %). U međuvremenu se predviđa da će do 2026. godine prihodi od oglašavanja dosegnuti 1 bilion dolara, a očekuje se da će se prihodi u 2028. godini udvostručiti u odnosu na 2020. godinu. Na temelju tri analizirana velika segmenta sektora zabave i medija, predviđa se da će u sljedećih pet godina oglašavanje činiti 55 % ukupnog rasta sektora zabave i medija.

Internetsko oglašavanje najveća je i jedna od najbrže rastućih komponenti sektora oglašavanja. Poraslo je 10,1 % u 2023. godini, ostvarivši 52,5 milijardi dolara novih prihoda, a očekuje se da će do 2028. godine nastaviti rasti po godišnjoj stopi od 9,5 %, kada će činiti 77,1 % ukupne potrošnje na oglase.