Ekonomija

Goldman Sachs se kladi na milenijalce: Investiciona banka prati potrošačke navike mladih

U atmosferi tržišnih turbulencija zbog koronavirusa, Goldman Sachs odlučio se kladiti na akcije kompanija koje favorizuju milenijalci.

U Goldman Sachs takav fokus objašnjavaju jednostavnom činjenicom da karantini uvedeni širom svijeta podstiču potrošače svih doba na prihvatanje tehnologije i prelazak na internetske usluge.

"Svijet je prisiljen da prihvata potrošačke tendencije milenijalaca i to će vjerovatno dovesti do ubrzanja stope usvajanja te tehnologije i platforme na još značajniji način nego što smo to vidjeli do sad", rekao je Luke Bars, jedan od šefova Goldman Sachsa za Bloomberg.

Svojim portfolijem fokusiranim na komunikacione usluge, IT i potrošačke sektore, američki fond vrijedan 362 miliona dolara Goldman Sachs Global Millennials Ekviti je u prošlom mjesecu (do četvrtka) u američkim dolarima zaradio prinos od 25 posto, premašivši 95 posto svojih konkurenata. To je pomoglo fondu da smanji svoje godišnje gubitke na 4,9 posto u odnosu na 24 posto prije samo mjesec.

Širenje pandemije i posljedični ekonomski zastoj u Evropi i Sjedinjenim Državama podstiču promjenu ponašanja potrošača i korporacija, jer Internet-trgovci i platforme za videokomunikacije primjećuju porast broja novih korisnika, a firme šire internet prisutnost. To nudi podsticaj firmama i sektorima koji su obično povezani s mlađom generacijom ljudi u 20-ima i 30-ima, kao što su tehnologija i e-trgovina.

Menadžeri Goldmanovog fonda iskoristili su prošlogodišnju rasprodaju za kupovinu maloprodajnih dionica, uključujući luksuzna imena, kao i kineske kompanije koje imaju koristi od olakšavanja zastoja u zemlji, navodi Bars, koji je odbio da imenuje pojedinačne dionice. Oko 20 posto portfolija posvećeno je firmama za e-trgovinu u SAD, Kini i Latinskoj Americi, dok luksuzne firme čine "samo nekoliko procenata".

Goldman Sachs Global Millennials Ekviti također je smanjio izloženost potrošačkim diskrecionim firmama koncentriranim na iskustva, poput restorana, putovanja i događanja, na manje od 10 posto u portofliju, sa oko 20 posto, rekao je Bars. Tokom ove krize, fond je održavao "razumnu" izloženost firmama koje se bave zdravljem i održivim životom, rekao je.

"Jedna od posljedica ove krize bit će to što će ljudi postati pažljiviji o svakodnevnom životu, ali također ćete vjerovatno vidjeti firme koje su gurnute da budu održivije u svojim postupcima, odmičući se od plastične ambalaže ili pokušavajući da pronađu održiviji način za poboljšanje zdravlja i prehrane ", rekao je Bars.