Koliko se razlikuju cijene polovnih automobila u Njemačkoj?
Teško da bilo koji drugi automobil simbolizira prosječan njemački automobil koliko VW Golf. Decenijama je bio bestseler u Njemačkoj, a još uvijek prkosi sve snažnijim SUV-ovima u statistici registracije – barem većinu vremena.
I tako, u procjeni njemačkih cijena polovnih automobila portala mobile.de, to je ujedno i prototip koji odražava razlike u cijenama polovnih automobila u različitim saveznim državama.
Prema portalu, 2024. je bila jaka godina za polovne automobile: broj prenosa vlasništva porastao je za preko sedam posto, ali su brojke i dalje znatno ispod onih iz 2019. godine.
Tehnička oprema je tražena kod polovnih automobila: navigacioni sistem je na prvom mjestu sa 11,4 posto upita za pretragu, a slijede ga head-up displej (4,6 posto), Apple Carplay (4 posto) ili potpuno digitalni displej instrumenata (3,1 posto).
U odnosu na 2023. godinu, cijene polovnih automobila sa benzinskim motorima pale su za dva posto na prosječnih 29.501 euro. Dizel je pojeftinio tri posto, sada na 27.682 eura. Najviše su pale cijene polovnih električnih vozila, za 16 posto (36.332 eura).
Međutim, osnovni nivo će vjerovatno ostati visok:
„Pad cijena se ne može predvidjeti“, kaže Annekaryn Ranné iz mobile.de. Ipak, prognoze su optimistične: "Trećina vlasnika automobila planira kupiti automobil u naredne dvije godine."
Na osnovu VW Golfova u ponudi od 2020. do 2022. godine sa maksimalnom kilometražom od 200.000 kilometara (podaci iz oktobra 2024.), mobile.de je izračunao prosječnu vrijednost za cijenu i prosječan broj dana na putu. Postoje regionalne razlike, koje proizlaze, između ostalog, iz broja i gustine stanovništva: kompaktni automobil je posebno skup u Brandenburgu. Međutim, u Hamburgu je malo jeftinije. Postoje i ozbiljne razlike u broju dana kada je automobil na tržištu, prema studiji: u Berlinu VW Golf najbrže nestaje iz dometa dilera.
U prosjeku, polovni Golf u Njemačkoj košta 22.912 eura i ostaje kod dilera 57 dana. Konačno, varijante opreme i motora, karakteristike, ali i kupovna moć u pojedinim regijama i popularnost pojedinog modela igraju ulogu u tome koliko brzo i skupo se prodaje korišten auto.