NIJE ISPUNILO SVRHU

Google odustaje od “beskonačnih” rezultata pretraživanja

Kroz godine i sada već desetljeća postojanja, Googleova internetska tražilica vjerojatno je najprepoznatljivija stranica na webu uopće, na kojoj se snalazi svaki korisnik, bilo da je tamo došao prvi ili milioniti put. Upravo zbog toga, i milijardi korisnika koji su na nju naviknuti, promjene se na početnoj stranici Googlea ne događaju često, a obično je iz njih vrlo dobar razlog. Jedna od tih promjena, pak, sada će biti poništena, jer se nije pokazala u praksi.

Nije ispunilo svrhu

Krajem 2021. godine na mobilnoj i početkom 2022. godine na desktop verziji tražilice, naime, Google je bio uveo "beskonačno scrollanje" kroz rezultate pretraživanja. Prva stranica rezultata nakon pretrage je učitana, a ostale su se "lijeno" učitavale (lazy load) kako je korisnik listao prema dolje, pa nije više bilo potrebe za dodatnim klikanjem za svaku sljedeću stranicu rezultata. No, nakon više od dvije godine – Google se vraća na početne postavke.

Kontinuirano scrollanje kroz rezultate već sada je nestalo s desktop tražilice, a i u mobilnoj će verziji biti ukinuto uskoro. Prva stranica rezultata na desktopu završit će linkom na "Dalje", a mobilna će dobiti link za "Više rezultata", pa će na njih biti potrebno klikati kako bi se došlo do dodatnih rezultata.

Zašto? Portal Search Engine Land dobio je službenu izjavu iz Googlea. U njoj kažu da će promjena dovesti do bržeg učitavanja rezultata, jer se korisniku neće učitavati oni rezultati koje nije eksplicitno zatražio. Isto tako, učitavanje "beskonačne" liste rezultata nije povećalo zadovoljstvo korisnika.

Priprema za AI rezultate?

Jesu li jedan ili više klikova veća prepreka od scrollanja? Koliko će nova promjena utjecati na posjećenost stranica, pogotovo onih koje se nađu na drugoj i svim kasnijim stranicama? To će se tek pokazati u praksi.

S druge strane, najnovija promjena s ciljem bržeg učitavanja možda je uvedena i da bi se ukupno iskustvo pretraživanja ubrzalo, imajući na umu da će uskoro svima vjerojatno prvi prikazani rezultati biti Googleovi sažeci pretraživanja, "AI Overview", umjesto klasičnih linkova na web stranice.