BLOKIRANJE OGLASA

Google ukida podršku za uBlock i ostavlja 30 miliona korisnika na cjedilu

Googleova žestoka kampanja protivad blockera na uslugama koje pruža postala je još agresivnija i proširila se dodatno na Chrome tako što bi mogli patiti svi korisnici popularnog uBlock Origina, ad blockera koji uistinu radi ono što korisnici i žele od njega - blokira oglase dok surfaju.

Naime, Chrome je nedavno promijenio podršku za proširenja s okvira Manifest V2 na novi okvir Manifest V3. I te promjene u pravilima utjecat će, između ostalog, na uBlock Origin.

Prijelaz na Manifest V3 znači da proširenja poput uBlock Origin ne mogu koristiti na daljinu hostirani kod. Prema Googleu, to "predstavlja sigurnosne rizike jer omogućava izvođenje neprovjerenog koda u proširenjima". Nove promjene u pravilima dopustit će proširenjima da izvršavaju samo JavaScript kao dio njihovog paketa.

Više od 30 miliona korisnika Google Chromea koristi uBlock Origin, ali alat će uskoro biti automatski onemogućen putem ažuriranja. Google će korisnicima omogućiti da uključe ovu funkciju putem postavki za ograničeno vrijeme prije nego što bude potpuno ukinuta. Od tog trenutka, korisnici će biti prisiljeni preći na drugi preglednik ili odabrati drugi ad blocker.

Pogođena kompanija je predstavila tim povodom novu verziju aplikacije koja je u skladu s Manifestom V3 - uBlock Origin Lite. Važno je napomenuti da, iako nova aplikacija ima slične funkcije kao izvorna verzija, uključujući osnovne funkcije blokiranja oglasa, ne podržava dinamičke filtre za blokiranje skripti. Mogućnosti Lite verzije su relativno ograničene zbog njezine usklađenosti s pragom okvira Manifest V3. Dakle, ne ispunjava zadaću kao dosad, što bi moglo označiti egzodus s Chromea prema Firefoxu, Braveu ili Operi, liberalnijim browserima.

Iako u Googleu ne strahuju od tog scenarija, oko 30 miliona korisnika služi se uBlockom iz specifičnih razloga, ciljano i sa željom. Zato će im sigurno biti teško odreći se komfora koji pruža, a to je neometano surfanje u vremenima kad Google dopušta "bombardiranje" oglasima koje potpuno narušava iskustvo.