Cijene su svakodnevna tema posljednjih nekoliko sedmica. Međutim to nije samo tema u BiH nego i u cijelom svijetu. Jednostavno, sve ide u nedogled te, kada izdvojimo jednu komponentu, poskupljuje druga i tako redom. Rijetki se sjećaju kad je nešto pojeftinilo.
Cijena nafte ono je što zabrinjava cijeli svijet. Imali smo dramatične slike s benzinskih pumpi u Velikoj Britaniji, gdje vozači stoje u redu kako bi natočili gorivo u svoje vozilo. Tamo se dogodio problem s prijevoznicima jer su nakon Brexita profesionalni vozači, među kojima većinu čine stranci, napustili zemlju.
Prijavljen kvar
Naime, u našem okruženju još se nismo doveli do te situacije. Međutim, kako navodi Večernji list BiH ovdje bi se prije moglo dogoditi da pumpe počnu zjapiti prazne jer iznos od 2,30 do 2,50 KM za litru benzina ili dizela postaje sve veći problem potrošačima, a rast cijena se ne zaustavlja.
Međutim, kupci iz Hrvatske rado dolaze u BiH točiti gorivo jer je tamo i do pola marke skuplje po litri, a psihološka granica od 12 kuna (3 KM) uskoro bi mogla biti probijena.
Međutim, kako su naveli regionalni mediji ovih dana se pojavila vijest da su dvojica Osječana prijavila kvar na automobilu, jednom je vozilo stalo, a drugom je stradao filtar goriva. Tvrdi da mu je bio skup šoping.
- Nazvao sam svog automehaničara u Osijeku te, nakon što sam mu opisao kako motor radi i da sam natočio gorivo, rekao mi je kako je, prema svemu sudeći, došlo do začepljenja filtra goriva, a možda su stradali i injektori. Uputio me do svog kolege u Županji i pokazalo se kako je bio u pravu. Filtar je bio začepljen, mijenjao sam ga prije približno 8000 kilometara, a interval za njegovu promjenu je 40.000 kilometara, tako da je definitivno loše gorivo bilo u pitanju. Ispraznili smo gorivo kod mehaničara, stavili novi filtar i ulili novo gorivo. Motor sada radi, ali zbrajajući kupnju goriva u BiH i troškove mehaničara, bio je to skup odlazak u šoping", ispričao je Osječanin.
Također, pozivaju se i na ministra vanjske trgovine i ekonomskih odnosa, Stašu Košarca koji je u aprilu ove godine Vijeću ministara BiH uputio zahtjev za razmatranje nove odluke o kvaliteti tekućih naftnih goriva.
Svjetski igrači diktiraju cijenu
Iako Košarac nigdje nije izjavio da je gorivo u BiH nekvalitetno, već je naveo kako treba svu regulativu uskladiti s europskom i zbog daljnjeg napredovanja BiH na europskom putu, izgleda da su neki tu izjavu odlučili drugačije protumačili pa se taj argument koristi u borbi protiv bh. naftaša.
Zbog ovih informacija, Večernji list je kontaktio Tihomira Matoševića, direktora kompanije Tioil, koja je vodeći privatni distributer nafte i naftnih prerađevina u BiH, s više od 40 benzinskih pumpi i 250 radnika.
"Prvo, u BiH imamo vrhunsku kvalitetu gorivu i sa sigurnošću to kažem". navodi Matošević na početku razgovora, a zatim objašnjava na čemu temelji te riječi.
"Ista roba koja dolazi u Rijeku, Sisak ili Ploče dalje se transportira u Bosnu i Hercegovinu, a prodaje se i u Hrvatskoj, i ne samo u Hrvatskoj nego i u Sloveniji. Znači, ta roba dolazi na isti terminal i isti brodovi je dovoze te nema šanse da je naše gorivo lošije nego u susjednim zemljama, a ja vam kažem da je vrhunsko", govori Matošević o pompi koja se digla posljednjih dana u Hrvatskoj.
Ono što je bitno istaknuti je da ni inspekcije nemaju negativnih izvještaja vezanih uz gorivo.
"Iskreno, nitko od nas u ovim lokalnim okvirima ne zna što se konkretno događa, a situacija u svijetu je takva da cijene na burzi rastu i tu se sve diktira", kazao je Matošević za pomenuti medij.