Pomama milijardera za skupim stvarima nema granice. Jahte, stanovi, vile i privatni avioni kupuju se bez da se pita za cijenu. Kad neki milijarder potroši 100 miliona na avion ili jahtu to više i nije senzacija.
Zato ne čudi da su i za automobile spremni dati milione, premda je očito da ti automobili u praksi ne vrijede ni približno toliko. Ono što ih čini skupima nije njihova 'svemirska' tehnologija već ekskluzivnost. Proizvode se u malim serijama ili su čak unikati. I teško da će 'običan smrtnik' neki od ovih automobila ikada vidjeti na cesti.,
Vlasnici ih uglavnom kupuju kao svojevrsnu investiciju kojoj će vrijednost zbog ekskluzivnosti bez sumnje rasti. Tako najskuplji auti današnjice većinu vremena provode u garažama, rijetke možete povremeno vidjeti na nekim izložbama, a samo nekoliko ih se na kraju provoza po cesti, u normalnom prometu.
Ovo je lista deset najskupljih novih automobila koji su ikada proizvedeni ili će uskoro početi njihova proizvodnja. Navedena cijena u eurima je bez poreza.
10. Lamborghini Sian - 3,3 miliona eura
Zasnovan je na mnogo jeftinijem Aventadoru SVJ, ali ovo je prvi Lamborghini s mild hibridnom tehnologijom. Ima 830 KS što ga čini najsnažnijim Lamborghinijem u historiji. Proizvest će samo 63 primjeraka.
9. Bugatti Chiron Super Sport 300+ - 3,5 miliona eura
Naziv 300 + znači da je auto sposoban pojuriti brže od 300 milja na sat ili 482 km/h, a na testiranjima je već postigao više od 490 km/h. Ima 1600 KS, a proizvest će 30 primjeraka čija brzina će biti ograničena na 440 km/h.
8. Lamborghini Veneno - 4,1 miliona eura
Lamborghini je 2014. i 2015 proizveo samo 14 primjeraka Venena koji je baziran na nemjerljivo jeftinijem Aventadoru. Proizvodili su kabriolete i coupe verzije, a cijena je ovisno o opremi bila oko 4,1 miliona eura. Auto snažan 750 KS je najskuplji novi Lamborghini u historiji.
7. Koenigsegg CCXR Trevita - 4,4 miliona eura
Švedski proizvođač je planirao proizvesti tri primjerka ovog automobila, no 2010. kad je proizvodnja stala iz tvornice su izašla samo dva. Proizvođač se pravdao da je metoda proizvodnje karoserije od karbonskih vlakana s dijamantima (da, dijamantima) previše komplicirana, ali interes za izuzetno skupi auto od tada još prilično nepoznatog proizvođača bio nizak. Ima 1018 KS i može pojuriti brže od 410 km/h.
6. Pagani Imola - 4,9 miliona eura
Auto koji bi se trebao početi proizvoditi ove ili iduće godine ima 840 KS i najsnažniji je Pagani u historiji. Ima vrhunsku aerodinamiku, a na trkaćoj bi stazi trebao biti jedan od najbržih superautomobila. Proizvest će samo pet primjeraka.
5. Bugatti Divo - 5 miliona eura
Auto je baziran na Chironu, ima 1500 KS, ali karoserija je nanovo dizajnirana, a masa smanjena za oko 40 kilograma. Na stazi je osjetno brži od Chirona, a ekskluzivu mu garantira broj primjeraka koji će se proizvesti - samo 40.
4. Maybach Exelero - 7,3 miliona eura
Jedini proizvedeni primjerak kupila je gumarska grupacija Fulda radi testiranja guma, i što je važnije promocije kompanije. Auto je proizveden 2004. i zasnovan na luksuznoj limuzini Maybach 57, ima 694 KS i juri 350 km/h. Fulda je auto kasnije prodala, mijenjao je vlasnike, a moglo ga se vidjeti po izložbama, u rukama novinara, čak i u muzičkim spotovima.
3. Bugatti Centodieci - 8 miliona eura
Bugatti je ovaj auto prikazao prošle godine na Pebble Beachu, da bi obilježili 100 godina marke. Tek 2022. proizvest će deset primjeraka, a ispod karoserije je tehnika Chirona sa 1.600 KS.
2. Rolls Royce Sweptail - 11,6 miliona eura
Godine 2017. proizveden je samo jedan primjerak po posebnim specifikacijama kupca koje je ostao tajan. Mnogi detalji kao i tehnički podaci su tajna, no zna se da je pod karoserijom tehnologija Phantoma.
Najskuplji je na listi, ali je na drugom mjestu jer njegova cijena je samo predmet procjena. Za razliku od cijena ostalih auta na listi proizvođač nikad nije htio objaviti ili potvrditi navodnu cijenu.
1. Bugatti La Voiture Noire - 11 miliona
Ovo je službeno najskuplji novi auto u historiji. Proizveden je prošle godine i odmah prodan, a procurile su se glasine da je kupac sam Cristiano Ronaldo što je kasnije demantirano. Kupac se i dalje ne zna ali zna se da ova moderna interpretacija legendarnog Atlantica koristi tehnologiju Chirona i ima 1.500 KS.