Savez stranaka predvođen premijerom Narendrom Modijem dostigao je prag od 272 mjesta potreban za formiranje vlade.
Indijski premijer Modi u utorak je proglasio pobjedu vladajuće Nacionalne demokratske alijanse (NDA) na općim izborima, nazvavši to historijskim podvigom.
Ali Modijeva hinduistička nacionalistička stranka BJP izgubila je svoju potpunu parlamentarnu većinu i predviđa se da će izbore završiti sa 240 od 543 mjesta - mnogo manje od cilja od 400 mjesta koji je sebi postavio tokom predizborne kampanje, javlja BBC.
U svom govoru poručio je biračima da će "učiniti sve" da iskorijeni korupciju u svom trećem mandatu.
Opoziciona koalicija, INDIJA, pokazala se daleko bolje nego što se očekivalo, osiguravši do sada 193 mjesta širom zemlje - s posebno jakim rezultatom na jugu.
Rahul Gandhi iz Kongresne stranke, kojeg se naširoko smatra Modijevim glavnim rivalom, rekao je da rezultati signaliziraju odbacivanje Modijevih planova za promjenu ustava.
Opozicione ličnosti su se žalile na neravnopravan teren tokom izbornog perioda, pri čemu su neki lideri uhapšeni, a određene stranke tvrde da su im bankovni računi blokirani.
Indija je spremna da postane ekonomska moć 21. stoljeća, nudeći alternativu Kini za investitore i potrošačke brendove koji traže rast i proizvođače koji žele smanjiti rizike u lancu opskrbe.
Veze između Kine i Zapada su sve više narušene, ali Indija ima zdrave odnose sa većinom velikih ekonomija.
Dakle, da li je pompa oko indijske ekonomije, koja je i dalje uglavnom osiromašena zemlja, opravdana?
Još uvijek vrlo siromašna: indijska ekonomija je 2023. vrijedila 3,7 biliona dolara, što je čini petom po veličini u svijetu, nakon što je skočila četiri mjesta na rang-listi tokom decenije na vlasti premijera Narendre Modija.
Indijska ekonomija porasla je za više od 8% u fiskalnoj godini koja je završena u martu, prema podacima objavljenim u petak.
Ali Indija bi mogla učiniti mnogo više da podigne svoj bruto domaći proizvod (BDP) po osobi, mjerilo životnog standarda prema kojem se nalazila na niskom 147. mjestu 2022. godine.
Izgradnja moderne Indije: Indija troši milijarde na izgradnju puteva, luka, aerodroma i željeznica. Svojoj mreži autoputeva je dodala skoro 55.000 kilometara (oko 35.000 milja), što je povećanje od 60% u ukupnoj dužini, između 2014. i 2023. A posljednjih godina, zemlja je također izgradila niz platformi tehnološke infrastrukture, piše CNN.