“Ko ne voli modni skandal?”, izjava je Demne Gvasalije, kreativnog direktora Balenciage, koja će ući u anale. Jednostavno zato što je pamtljiva i prije svega istinita. Najnoviji modni skandal odvija se između Justina Biebera i švedskog high street diva H&M-a. Brend je u prodaju pustio promotivnu odjeću s likom muzičara i riječima iz njegovih pjesama. I tu ne bi bilo ništa neuobičajeno da se Bieber nije oglasio na svom Instagramu s bijesnom objavom.
“Nisam odobrio ovu promotivnu kolekciju koju je H&M objavio,” napisao je. “Sve je odrađeno bez mog odobrenja i ja to ne bih kupio da sam na vašem mjestu. Kolekcija je smeće i nemojte je kupiti”, dodao je oštro. Izazvao je totalnu pomutnju među fanovima koji su se nadali uloviti koji komad s njegovim potpisom. H&M se oglasio vrlo brzo. Za Reuters su rekli da su slijedili sve protokole i procedure koje su uobičajene kod ovakvih saradnji. Međutim, kolekciju su ipak odmah povukli iz prodaje kako bi provjerili što je pošlo po zlu.
Mogući scenariji
Šta se tačno dogodilo i dalje ne znamo, ali znamo što je sve trebalo biti dostupno u sklopu kolekcije. Otkrio je to Bieberov fan profil na Instagramu @jbiebertraacker. Objavili su fotografije na kojima vidimo majice s Bieberovim likom i jednaku platnenu torbu. Tu su maska za mobitel i majica sa stihom iz njegove pjesme Ghost kao i World Tour majice za njegovu turneju koju je ove godine morao otkazati zbog zdravstvenih razloga.
Kako se ovo uspjelo dogoditi ne znamo, no nekoliko je mogućih scenarija. Najvjerovatnije je došlo do greške u komunikaciji kod jedne ili druge uključene strane. Malo je teško povjerovati da bi se velikanu poput H&M-a dogodilo to da bez odobrenja u prodaju pusti ovakav materijal i time riskira tužbu i ugled. No, sjetimo se samo šta se recentno dogodilo Balenciagi kojoj je ugled ozbiljno narušen zbog objave kampanje koju, kako sami tvrde, nisu odobrili.
Već su sarađivali
Još je teže povjerovati u ovakav propust jedne ili druge strane s obzirom na to da su Justin Bieber i H&M već su sarađivali. Brend je radio promotivnu odjeću za njega 2017. nakon što je otkazan zadnji dio njegove Purpose turneje. Kolekcija se zvala Stadium Tour, a slično kao i ova, sadržavala je dukserice, majice i jakne koje su izgledale kao dio službene promotivne odjeće koja se mogla kupiti na koncertima. Cijene su se tada, piše WWD, kretale između 20 i 60 eura.
Bieber je, osim s H&M-om, sarađivao i s high street brendom Forever21 koji je pak kreirao komade ususret Purpose turneji. U toj je kolekcija bila dostupna hrpa komada sa službenim logom i ostalim grafičkim elementima turneje. A radio je i s brendom dodataka Claire’s koji je za njega kreirao kape, maske za mobitele, jastuke i ruksake. Svakako pratimo daljnji razvoj i potencijalne pravne akcije u slučaju s H&M-om