Rapidan rast kineske autoindustrije već se dobro osjeti i na evropskom tlu. Dovoljno je pogledati ljestvice prodaje, posebno u domeni elektrificiranih vozila, i ubrzo se može vidjeti da kineski automobili marke već uspješno uzimaju svoj dio tržišnog kolača. A pogled na njihov dizajn i performanse jasno ukazuje kako nije slučajnost što su ove godine podigli prodaju za 130 posto.
To su se mogli osvjedočiti i svi oni koji su ovog tjedna pohodili sajam automobila IAA Mobility u Münchenu. Njemačka autoindustrija pokazala je svu raskoš svojeg umijeća, ali je izostala neka novost kojom bi uzeli primat. Istina, bio je tu i Renault s novim Scenicom, ali ono što je najviše iznenadilo je pohod kineskih marki.
Kako izvještava Autonews, ove godine je stiglo dvostruko više kineskih marki nego na zadnjem izdanju salona održanom 2021. godine. BYD, MG, Nobo, samo su neke od marki koje su dovele svoje adute i ponudile ih evropskom tržištu koje vapi za novim automobilima fer cijene.
BYD je tako doveo dva modela komercijalizirana pod imenom Seal, a radi se o atraktivnim modelima dostupnim u plug-in hibridnom ili električnom izdanju. Pritom električni model ima odličan doseg od 570 km, a hibrid na struju vozi i do 150 km.
MG je pak doveo Cybersteer, električni kabriolet upečatljivog dizajna o kojem se govori već mjesecima. Vrlo zanimljiv model. Spomenimo i Series 5 i 7, modele o kojima se pričalo i na našem tržištu.
Upravo to su posljednje procjene za kinesku autoindustriju. Naime, do 2030. godine kineske marke bi trebale držati 33 posto svjetske prodaje novih automobila, a među njima najveći rast ostvarit će BYD, procjenjuju analitičari UBS grupe.
Ista analiza govori kako će se udio zapadnih marki u istom razdoblju smanjiti s 81 na tek 58 posto. Jedini koji će svakako rasti je Tesla, i to sa skokom udjela na čak 8 posto.
Recimo još jednu bitnu stvar. Auto News primjećuje da studija UBS-a upućuje da će kineski proizvođači automobila uspjeti značajno rasti iako nemaju značajniju prisutnost u SAD-u, Japanu, Južnoj Koreji ili Indiji.
Prevedeno, proboj na zapad mogao bi se dogoditi upravo kroz Evropu, gdje bi kineski automobili mogli uzeti dobar dio kolača. Stoga ne čudi što je UBS snizio rejting i Volkswagena i Renaulta, ističući da su izloženi konkurenciji kineskih proizvođača automobila i Tesle u Evropi.