elektromobilnost

Honda predstavlja svemirski električni automobil

Dimenzije i tehnički detalji još nisu objavljeni, ali se navodi prostor bolji nego što bi se očekivalo spolja, rečeno je na predstavljanju

Honda poduzima sljedeći korak u elektromobilnosti. Kao najava nove porodice modela, Japanci predstavljaju dvije studije na sajmu elektronike CES u Las Vegasu, od kojih bi jedna trebala krenuti u serijsku proizvodnju za dvije godine.

Ovo je limuzina sa siluetom sportskog automobila, koju Honda u početku jednostavno naziva limuzinom. Nakon malog električnog automobila Honda e i električnog SUV-a e:Ny1 (koji se, uzgred budi rečeno, može čitati samo kao "bilo ko"), svijet automobila je očekivao mnogo - ali svakako ne tako fascinantan dizajn kao prvo vozilo u novom 0 serija (0=nula): Kreativni direktor Daisuke Tsutamori mora da je veliki obožavatelj Lamborghinija, to je sigurno. Linija upadljivo podsjeća na klasične automobile iz Sant'Agatha Bolognese.

Honda želi da slijedi minimalistički pristup: umjesto „debelih, teških i pametnih“, buduća vozila bi trebalo da budu „tanka, laka i mudra“. To uključuje nisku visinu i odličnu aerodinamiku, kao i posebno malu težinu, što je omogućeno upotrebom kompaktnih i laganih pogonskih jedinica i lagane karoserije. Honda također obećava konstantno sportske karakteristike vožnje. Osim toga, modeli bi trebali biti ažurni kada su u pitanju pomoćnici i softver.

Dimenzije i tehnički detalji još nisu objavljeni, ali se navodi prostor bolji nego što bi se očekivalo spolja, rečeno je na predstavljanju. Ovo nije najmanje važno jer je automobil baziran na novoj, namjenskoj električnoj platformi.

Iako Honda želi da baterija bude što manja i lakša, domet od 480 kilometara bi trebao biti moguć. Punjenje od 15 do 80 posto SOC-a trebalo bi trajati manje od 15 minuta, što sugerira tehnologiju od 800 volti. Nakon deset godina korištenja, baterija bi i dalje trebala imati najmanje 90 posto svog izvornog kapaciteta.

Limuzina bi trebala krenuti u serijsku proizvodnju već 2026. godine, što sugerira da se ne očekuju veće promjene na karoseriji. Vrlo smanjeni unutrašnji prostor teško da će biti usvojen u serijsku proizvodnju.

Lansiranje na tržištu je prvobitno planirano u Sjevernoj Americi. Tržišta Japana, Azije, Evrope, Afrike, Bliskog istoka i Južne Amerike uslijedit će nešto kasnije.