Region

Hrvate bi skupoća mogla skupo koštati: Visoke cijene odvratit će turiste sljedeće godine

Hrvatska plaža

Turistička godina se dijeli na tri dijela. Uobičajeno je da poslije polovice augusta brojke počnu padati. Godinama se vodila bitka da se decentralizira sezona iz jula i augusta na druge mjesece u godini, ali naravno da niko ne računa da će ista brojka ljudi biti u januaru i augustu, rekao je predsjednik Udruženja putničkih agencija pri HGK, Boris Žgomba, za N1. Navodi da vrijeme od 15. 6. do 15. 9. čini preko 60 posto turističkih dolaska.

"Vjerujem da možemo i bolje, u konačnici i ova turistička godina je u dijelu predsezone bila odlična. Sigurno ima prostora za napredak. Činjenica je da smo u ovom trenutku bili dosta vršno popunjeni. Vjerujem da je puno više od milion i 200 hiljada gostiju na našem prostoru. Neke su destinacije na granici pucanja, da lokalno stanovništvo počinje ne voljeti turiste, a to onda postaje dosta veliki problem za destinaciju”, kazao je.

"Zakon o turizmu zamišljen izvrsno"

Žgomba kaže da je Zakon o turizmu zamišljen izvrsno, ali kako kaže, između dobrog zakon i realizacije je još dug put.

“Mora se još dosta raditi do implementacije toga zakona. Ako je ideja zakona da se spusti s državnog nivoa na lokalni nivo upravljanja destinacijom, onda se jasno postavlja odgovor ko to bolje zna nego oni koji žive na toj destinaciji", kaže.

"Smanjivanje rasta broja smještaja bit će nepopularna mjera. Puno će se stvari morati smanjiti da bismo mogli prikazati život u destinaciji koja je održiva. Dubrovnik je pilot-projekt. Mnogi bi mogli učiti na primjeru Dubrovnika”, rekao je Žgomba.

“Neki su pokušali nepravedno zaraditi"

“Ova je sezona definitivno specifična. Mi smo na gotovo 15 miliona gostiju. To je još na 2/3 onoga što planiramo. Ova godina je prva postpandemijska godina. Sad smo blizu 2019., to je još uvijek dobar rezultat. Možemo reći da je ova turistička godina dobra, ali ne možemo reći da je ona izvrsna.”

Žgomba kaže kako je uvijek bilo i još uvijek ima onih koji su živjeli na lovorikama prijašnjih uspješnih turističkih sezona, a nisu bili zaslužni za te rezultate.

“Neki su pokušali nepravedno zaraditi, za to ih je kaznila jedina situacija, a to je tržište. Po mom sudu imamo i previsoke cijene u trgovačkim lancima, a to sve skupa čini važne elemente zadovoljstva gostiju, ali eventualno i njihovog povratka sljedeće godine. Vjerujem da će se problem osjetiti na idućoj godini, i oni koji su dizali cijene su napravili štetu prvenstveno sebi”, zaključio je Žgomba.