U sklopu realizacije projekta Crocodile2 Croatia, Hrvatske autoceste su 09.06.2022. pustile u funkciju upravljanje i nadzor nad dionicom čvor Ploče - Karamatići s novog integriranog prometno informacijskog sistema BS Husky TMS.
Projekt je realiziran temeljem Ugovora "Uspostava središnjeg centra za nadzor i vođenje prometa na mreži državnih autocesta i uvođenje ITS direktive i Datex II standarda u objekte za izvještavanje, nadzor i upravljanje prometom na državnim autocestama", a izvođač je firma BS Telecom Solutions.
Prema dinamičkom planu preostalih aktivnosti, do kraja tekuće godine, novi sistem će u potpunosti zamijeniti sve dosadašnje funkcije nadzora i upravljanja prometom u svim regionalnim centrima pod ingerencijom društva HAC d.o.o., objavljeno je na stranici crocodile2croatia.
Novi sistem donosi određene novitete i poboljšanja u odnosu na postojeće stanje, a implementiraju se projektirana rješenja koja objedinjuju funkcionalnost svih postojećih i novih ITS sistema. Temeljem navedenog, kroz jedinstveno sučelje nadzorne aplikacije vrši se upravljanje prometno informacijskim i sistemom daljinskog upravljanja i nadzora, a dodatno se uvode određeni moduli koji nisu postojali u dosadašnjoj eksploatacji sustava ili su zahtijevali određene nadogradnje i modernizaciju.
Nastavno na projektne zahtjeve, društvo HAC d.o.o. je u sklopu realizacije navedenog ugovora izgradilo i u potpunosti opremilo novi centar u sklopu poslovne zgrade društva, a isti će vršiti ulogu Središnjeg centra za nadzor i vođenje prometa na mreži državnih autocesta.
Na aplikativnom nivou, centar ima mogućnost preuzimanja upravljačke uloge nad svim sustavima za niže hijerarhijske razine, a primarno vrši ulogu vođenja i harmonizacije prometa na cjelokupnoj mreži autocesta u Republici Hrvatskoj.
Kroz operativni rad nadzora i vođenja prometa temeljem novog sistema, operateri u centru imaju mogućnost automatiziranih procedura postupanja u slučaju incidentnih situacija i na otvorenim dionicama autoceste, a sukladno predefiniranim automatskim algoritmima i scenarijima vođenja prometa. Sistem dodatno uvodi nove module za kratkoročnu vremensku prognozu, SMS i e-mail izvještavanje o alarmima, modul za računanje vremena putovanja i računalno potpomognuto odlučivanje strategijama upravljanja prometom, a u svrhu lakšeg monitoringa nad eksploatacijom sustava uvodi se modul za informiranje o stanju SW i HW.
Sve prometne informacije između centara se razmjenjuju putem Datex II protokola, a ostvaruje se projektirana razina razmjene podataka između regionalnih centara za nadzor i upravljanje prometom sa Središnjim centrom za nadzor i vođenje prometa.