GUME I TOČKOVI

I najmanje vibracije volana mogu biti opasne. Budite oprezni, ovo bi mogli biti razlozi

položaj automobil

Mnogo je uzroka podrhtavanja volana. Ključ za dijagnosticiranje problema je određivanje kada dolazi do podrhtavanja: tokom vožnje malom, srednjom ili velikom brzinom, prilikom kočenja, skretanja ili ubrzavanja ili kombinacijom ovih radnji.

Ako se iste vibracije pojave pod istim okolnostima ili se pogoršaju, vrijeme je da svoj automobil predate profesionalcima. Nebalansirane gume, iskrivljeni diskovi kočnica i oštećeni ili istrošeni dijelovi sistema ovjesa najvjerojatniji su uzroci podrhtavanja volana.

Gume i točkovi

Gume i točkovi moraju biti izbalansirani kako bi se spriječile vibracije. Balansiranje točkova je proces izjednačavanja zajedničke težine sklopa gume i točkova, omogućujući im da se glatko vrte velikom brzinom. Ako točak nije izbalansiran, to uzrokuje vibriranje gume i točka gore-dolje ili s jedne na drugu stranu pri određenim brzinama.

Ta se vibracija obično širi kroz volan uzrokujući njegovo podrhtavanje. Neuobičajena istrošenost guma, oštećenje točka od sudara (udarac u rupu, kolnik ili sudjelovanje u nesreći), neravnomjerno istrošene gume ili čak zakrpana guma također mogu uzrokovati neravnotežu.

Balansiranje guma i točkova obično rješava ovaj problem. To uključuje okretanje sklopa gume i kotača pomoću posebnog dijela opreme koji se zove uređaj za balansiranje točkova (to je posao za profesionalce, a ne za majstore). Koristeći sofisticirani softver i senzore, uređaji za balansiranje točkova prepoznaju teške tačke na gumi.

Tegovi za točkove dodaju se suprotno od teškog područja kako bi se spriječila neravnoteža, što eliminira vibracije.

Kočnice

Iskrivljen ili oštećen rotor disk kočnica ili kočioni bubanj može uzrokovati podrhtavanje kola volana. Iskrivljeni disk znači da se debljina na površini rotora razlikuje. Kako se kočione pločice pomiču preko tanjeg dijela rotora prilikom zaustavljanja, papučica kočnice će se pomicati gore-dolje.

Kako se varijacije debljine na rotoru povećavaju s trošenjem ili kako se rotori zagrijavaju, pulsacije se pojačavaju i putuju kroz sistem ovjesa do kola upravljača. Rotori i bubnjevi kočnica mogu se obnoviti, ali savjet je da ih zamijenite. Najbolje je zamijeniti obje strane u isto vrijeme.

Ovjes

Sistem ovjesa koji nije poravnat obično neće uzrokovati vibriranje volana. Međutim, to će uzrokovati abnormalno trošenje guma, uzrokujući vibracije guma. Olabavljeni ili istrošeni dijelovi ovjesa (kugle, krajnici, seleni…) mogu uzrokovati vibracije upravljača, obično pri maloj brzini, a vjerojatno će biti izraženije pri skretanju na prilaz ili pri parkiranju .

Ostali uzroci

Snijeg zaglavljen na stražnjoj strani točka, katran na cesti ili plastična vrećica omotana oko pogonske osovine mogu uzrokovati vibracije upravljača. Tegovi s kotača također mogu otpasti. Mudro je da vaša radionica provjeri vaše gume, točkove, kočnice i ovjes tokom redovnih servisa kako biste izbjegli buduće probleme.

Drhtanje volana najvjerojatnije je uzrokovano problemom koji će se samo pogoršati. Bez obzira pregledavate li svoj automobil sami ili ga odvezete mehaničaru, riješite problem podrhtavanja prije nego što prouzroči dodatne probleme s vašim automobilom.